Amb sols 26 unitats subministrades arreu, el constructor californià CALAVAR, va equipar els bombers de Philadelphia al 1969 amb la primera unitat de 125' (uns 37 metres), i la darrera unitat va ser lliurada als bombers de Taipeh (Taiwan), al 1979.
Els cossos de bombers amb més unitats varen ser:
Vancouver (British Columbia - Canadà)- 2 unitats de 125'
Sacramento (California - USA) - 3 unitats, un de 90', 1 de 125' i un de 150'
Cap dels grans cossos de bombers als USA va adquirir cap unitat dels CALAVAR - FIREBIRD.
Diverses unitats varen ser desmuntades i re-equipades amb braços BRONTO ó escales SEAGRAVE. Sembla que tot apunta a que tenien diversos problemes tant amb el braç, que combinava hidràulica i cablejat mecànic, i també amb el propi xassís, que eren tots de 3 eixos.
Excepte 3 unitats, que es van muntar sobre xassís SEAGRAVE, la resta equipaven xassís HENDRICKSON. També algunes unitats varen ser desmuntades i convertits en vehicles tanc d'aigua.
La conclusió clara es que, tot i ser una idea bona, el resultat operatiu va ser escàs, i el projecte va durar una dècada escassa.
La conclusió clara es que, tot i ser una idea bona, el resultat operatiu va ser escàs, i el projecte va durar una dècada escassa.
CATÀLEG GENERAL, ANY 1970
Mides dels models de 125 i de 150 peus
Mides d'operativitat dels braços FIREBIRD
CATÀLEG ESPECÍFIC DEL FIREBIRD 90'
Catàlegs de la col·lecció particular de Manel Biete
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada