![]() |
Logo original de la FMC Corporation |
La companyia FMC va ser fundada al 1883 per John Bean a Los Gatos, California, amb el nom inicial de Bean Spray Pump Company, i era i es actualment, una de les grans transnacionals químiques orientada a 3 diferents tipus de mercats, agricultura, especialitats i indústria, El catàleg de productes bàsics d'aquesta companyia es realment aclaparador, i com no es l'objectiu del meu bloc informar de res que no sigui o tingui a veure amb els camions de bombers, ho deixaré aquí. Pels més curiosos, podeu consultar la web oficial:
Però també va fabricar des de 1960, vehicles de bombers, fins al 1990, any en el que aquesta divisió va ser eliminada, per tant, en aquests 30 anys va subministrar al mercat un important nombre de vehicles.
En podeu veure un recull força interessant en aquest enllaç del Flicker:
UN VEHICLE FMC A BOMBERS DE BARCELONA
Molts el coneixereu, sobre tot si sou de Barcelona, va ser una revolució quan va arribar al Cos de Bombers de Barcelona, al 1948, doncs incorporava la tècnica creada per la FMC de l'extinció mitjançant l'atomització de l'aigua a alta pressió, precedent del sistema CATS actual.
Matriculat com a B-78.207 i amb la calca Bt-7 va estar un munt d'anys donant servei, i estava com a punta de llança de la primera intervenció o primera sortida.
Gràcies a la investigació del nostre company i amic Javier Bocanegra, ha recuperat aquest document excepcional publicat a la revista MOTOR MUNDIAL, on es fa un recull de la demostració que l'importador del mateix vehicle "Macaya i Cia S.L." va fer el dia 2 d'abril del 1948 a Madrid amb la col·laboració dels Bomberos de Madrid.
Aquestes son imatges del mateix en trajecte a sinistre i tornant a la caserna del Central al carrer de Provença de Barcelona.
![]() |
Imatges d'autor desconegut, de la col·lecció de Manel Biete |
CATÀLEGS DÈCADA 80
CUSTOM PUMPER FIREFIGHTER
Una de les característiques de la majoria de fabricants de camions de bombers americans, es la opció de equipar diferents motors, i FMC no va ser una excepció, i veiem que oferien Detroit Diesel, Caterpillar o Cummins.
Però també hi havien opcions en la selecció dels eixos davanters i posteriors, entre Rockwell o Eaton. I en quant a les transmissions, Spicer, Allison i Fuller, eren les opcions. En quant a les bombes, la pròpia FMC oferia les seves i en opció, les conegudes HALE.
FMC - LTI
Per completar la línia de productes, la FMC va arribar a un acord OEM amb el fabricant de escales LTI, que posteriorment va formar part de la American LaFrance.
Sorprenentment, podeu veure tota la gamma de vehicles i autoescales al dia, en aquest enllaç:
ROUGHTNECK PUMPER
QUICK-ATTACK PUMPER
TANKERS
MINI - PUMPER
Catàlegs de la col·lecció particular de Manel Biete
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada