Passa al contingut principal

CALAVAR - FIREBIRD . PLATAFORMA ARTICULADA AMERICANA

 
 
 
 
 
Amb sols 26 unitats subministrades arreu, el constructor californià CALAVAR, va equipar els bombers de Philadelphia al 1969 amb la primera unitat de 125' (uns 37 metres), i la darrera unitat va ser lliurada als bombers de Taipeh (Taiwan), al 1979.
 
Els cossos de bombers amb més unitats varen ser:
 
Vancouver (British Columbia - Canadà)- 2 unitats de 125'
Sacramento (California - USA) - 3 unitats, un de 90', 1 de 125' i un de 150'
 
Cap dels grans cossos de bombers als USA va adquirir cap unitat dels CALAVAR - FIREBIRD.
 
Diverses unitats varen ser desmuntades i re-equipades amb braços BRONTO ó escales SEAGRAVE. Sembla que tot apunta a que tenien diversos problemes tant amb el braç, que combinava hidràulica i cablejat mecànic, i també amb el propi xassís, que eren tots de 3 eixos.
 
Excepte 3 unitats, que es van muntar sobre xassís SEAGRAVE, la resta equipaven xassís HENDRICKSONTambé algunes unitats varen ser desmuntades i convertits en vehicles tanc d'aigua.

La conclusió clara es que, tot i ser una idea bona, el resultat operatiu va ser escàs, i el projecte va durar una dècada escassa.


CATÀLEG GENERAL, ANY 1970

 
 
Mides dels models de 125 i de 150 peus 

 
Mides d'operativitat dels braços FIREBIRD
 
 
 
 CATÀLEG ESPECÍFIC DEL FIREBIRD 90'
 


 
Catàlegs de la col·lecció particular de Manel Biete
 
 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, a...

BOMBERS GENERALITAT DE CATALUNYA - ELS INICIS.

El 27 de juny de 1980 la Generalitat de Catalunya creà la Direcció General de Prevenció i Extinció d'Incendis i de Salvament, amb l'objectiu de: dotar Catalunya d'una xarxa de Parcs de Bombers que cobrís adequadament el territori, coordinar l'actuació dels diferents Parcs de forma que els recursos existents treballessin com una unitat, estimular la millora de les condicions de seguretat dels medis urbà, rural i industrial. Aquesta DGPEIS va agrupar tots els Cossos de Bombers existents a Catalunya procedents dels Municipis i de les Diputacions, quedant-ne exclosa la capital Barcelona, de la qual el seu Cos de Bombers encara avui, es independent de la Generalitat. Com a dada significativa, de les 4 Diputacions catalanes, la de Tarragona va ser la única que no va crear el seu Cos de Bombers Provincials, als anys 60, essent tots els cossos de bombers municipals en tota la província.  Bombers de Catalunya van néixer l'agost de ...

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats d...