Passa al contingut principal

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA


Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete


L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol. 

Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin. 

Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància.



Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete



I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete
 
Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui GYM-CONTRAINSA continua fabricant res al respecte, però curiosament, he pogut localitzar un fabricant de vehicles de bombers a Portugal, http://www.inasi.pt/produtos/veiculos_de_combate_a_incendios/veiculos_florestais_rurais_vfci.html
que exhibeix dues imatges d'un vehicle sobre xassís IPV equipat amb bomba GYM C1 AD que diuen "exportado para España" i un Renault Midlum també amb bomba centrífuga GYM C1 BD.

Bombers de Barcelona, disposava entre altres, del B-47 bomba urbana pesant fabricat per GYM-CONTRAINSA
 
Imatge propietat de  Javier Bocanegra
 
 
 
Fora de servei a la Zona Franca - Imatge propietat de Salvador Balcells 
 

Imatge propietat de Salvador Balcells
 
 
Contrainsa també va modificar alguns vehicles de Bombers de Barcelona, com els Magirus Deutz  B-36 i B-37 que veiem en versió original, primer, i modificats per Contrainsa, desprès. Imatges propietat de Salvador Balcells.
 
 
 
 
 
Estat original del B-37 on es veu el logotip dels anys 80, la graella frontal amb l'escut Deutz, els compartiments entre les rodes amb porta basculant (desprès les van eliminar) i la franja lateral (encara en castellà), a l'estil d'alguns cossos de bombers alemanys, com el de Hannover. Per veure més informació d'aquest vehicle, consultar l'entrada Magirus Deutz - Imatge propietat de Salvador Balcells. L'autor d'aquest bloc parlant amb el xofer del vehicle.
 
 
 
Ja modificat per Contrainsa

Vista posterior en estat original on s'aprecien els llums integrats de fre, intermitents i posició rodons. A la imatge d'a baix, sense els llums rodons i amb els "nous" ...


 
El frontal amb la graella modificada segons es pot veure si la comparem amb la primera imatge més gran principal.














Agrairia a qualsevol que disposi de més informació actualitzada de l'empresa GYM-CONTRAINSA que m'ho comuniqui mitjançant e-mail.
  

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, a...

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats d...