![]() |
Catàleg general 1988 - Col·lecció particular Manel Biete
L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.
Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.
Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància.
Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete
I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete
Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui GYM-CONTRAINSA continua fabricant res al respecte, però curiosament, he pogut localitzar un fabricant de vehicles de bombers a Portugal, http://www.inasi.pt/produtos/veiculos_de_combate_a_incendios/veiculos_florestais_rurais_vfci.html
que exhibeix dues imatges d'un vehicle sobre xassís IPV equipat amb bomba GYM C1 AD que diuen "exportado para España" i un Renault Midlum també amb bomba centrífuga GYM C1 BD.
Bombers de Barcelona, disposava entre altres, del B-47 bomba urbana pesant fabricat per GYM-CONTRAINSA
Imatge propietat de Javier Bocanegra
Fora de servei a la Zona Franca - Imatge propietat de Salvador Balcells
Imatge propietat de Salvador Balcells
Contrainsa també va modificar alguns vehicles de Bombers de Barcelona, com els Magirus Deutz B-36 i B-37 que veiem en versió original, primer, i modificats per Contrainsa, desprès. Imatges propietat de Salvador Balcells.
Estat original del B-37 on es veu el logotip dels anys 80, la graella frontal amb l'escut Deutz, els compartiments entre les rodes amb porta basculant (desprès les van eliminar) i la franja lateral (encara en castellà), a l'estil d'alguns cossos de bombers alemanys, com el de Hannover. Per veure més informació d'aquest vehicle, consultar l'entrada Magirus Deutz - Imatge propietat de Salvador Balcells. L'autor d'aquest bloc parlant amb el xofer del vehicle.
Vista posterior en estat original on s'aprecien els llums integrats de fre, intermitents i posició rodons. A la imatge d'a baix, sense els llums rodons i amb els "nous" ...
El frontal amb la graella modificada segons es pot veure si la comparem amb la primera imatge més gran principal.
Agrairia a qualsevol que disposi de més informació actualitzada de l'empresa GYM-CONTRAINSA que m'ho comuniqui mitjançant e-mail. |
El 27 de juny de 1980 la Generalitat de Catalunya creà la Direcció General de Prevenció i Extinció d'Incendis i de Salvament, amb l'objectiu de: dotar Catalunya d'una xarxa de Parcs de Bombers que cobrís adequadament el territori, coordinar l'actuació dels diferents Parcs de forma que els recursos existents treballessin com una unitat, estimular la millora de les condicions de seguretat dels medis urbà, rural i industrial. Aquesta DGPEIS va agrupar tots els Cossos de Bombers existents a Catalunya procedents dels Municipis i de les Diputacions, quedant-ne exclosa la capital Barcelona, de la qual el seu Cos de Bombers encara avui, es independent de la Generalitat. Com a dada significativa, de les 4 Diputacions catalanes, la de Tarragona va ser la única que no va crear el seu Cos de Bombers Provincials, als anys 60, essent tots els cossos de bombers municipals en tota la província. Bombers de Catalunya van néixer l'agost de ...
Encara trobo a faltar aquells vehícles Magirus-Deutz alemanys.
ResponElimina