Passa al contingut principal

INTERSCHUTZ 2015 - VEHICLES EXTINTORS - EMPL - AUSTRIA



Josef Empl es el nom del fundador de la firma EMPL que es crea al 1926 a la població austríaca de Kaltenbach, al Tirol, en un espai on els esports de neu i d'hivern son els reis.
 
El seu programa de fabricació té tres línies que son:
  • Vehicles d'emergències per a rescat i extinció d'incendis.
  • Vehicles comercials des de bolquets fins a vehicles tallers.
  • Vehicles per logística de transport, militars, ambulàncies, antidisturbis i especials.

Amb a prop de 500 treballadors, 4 centres de producció a Àustria i 2 a Alemanya, la EMPL té unes capacitats de fabricació i lliurament als mercats local i internacionals on opera regularment, molt importants. On més es lliuren els seus vehicles a part d'Àustria, es als mercats EMEA (Est, Orient Mitjà i Àsia) , i també al continent Africà. La  llista de països compradors, inclou des de la Xina, passant pels Emirats Àrabs, el Gabo,  Shanghai o Estònia.
 
Una de les característiques de EMPL es la seva capacitat per fer vehicles totalment a mida per a les empreses privades. Així empreses com la alemanya BASF o la sueca SECURITAS entre moltes altres, han adquirit al llarg dels anys, vehicles especials dissenyats per EMPL per els seus serveis privats de bombers a les seves factories ja siguin aquestes químiques, petrolíferes o d'altres sectors.
 
A la INTERSCHUTZ 2015, la EMPL va presentar diversos vehicles entre els que vull destacar els següents:
 
 
PRIMUS - NOUS ESTÀNDARDS EN VEHICLES D'EXTINCIÓ I RESCAT EMPL
 
 
 
 
 
Podeu veure aquí el PDF sencer amb les característiques d'aquest nou concepte, dissenyat per a cossos de bombers municipals.


VEHICLE INDUSTRIAL ILF3000/1000 PER A LA FACTORIA DE LA BASF A MINDEN
 

 
Aquest vehicle, incorpora un tanc d'aigua de 3.000 litres i un tanc d'escumogen de 1.000 litres, un generador de 30 kVA , un pal extensible de llum amb 6 projectors de xenó, un  frontal pivotant aspersor d'aigua, i un canó monitor amb caudal de 4000/2000 litres/m. Al sostre, les escales i els manegots per a subministrament d'aigua a la cisterna, estan col·locats sobre una base que es desplaça elèctricament cap el darrere i bascula a vall per facilitar les maniobres de càrrega i descàrrega, sistema que a Holanda ja fa anys que s'utilitza i que, ara, sembla que a la resta de països europeus s'anirà imposant, per la seva facilitat, seguretat i descàrrega de feina als bombers.  
 
 
VEHICLE INDUSTRIAL EMPL "SCORPIO" PER ALS BOMBERS DE LA "SECURITAS" A ALEMANYA
 
 


L'EMPL Escorpio, que podríem considerar un vehicle tri extintor,  disposa dels següents elements:
  • Tanc d'aigua de 2.000 litres
  • Tanc d'escumogen de 1.000 litres
  • Dipòsit de pols de 500 quilos
  • Braç hidràulic desplegable fins a 25 metres d'alçada, per a ús com a grua, suport de monitor, suport per a càmera tèrmica i de vídeo i també com a punt de subjecció per a una cistella de treball amb capacitat de fins a 1.300 quilos.  
 
 
 
 
 




 
 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, a...

BOMBERS GENERALITAT DE CATALUNYA - ELS INICIS.

El 27 de juny de 1980 la Generalitat de Catalunya creà la Direcció General de Prevenció i Extinció d'Incendis i de Salvament, amb l'objectiu de: dotar Catalunya d'una xarxa de Parcs de Bombers que cobrís adequadament el territori, coordinar l'actuació dels diferents Parcs de forma que els recursos existents treballessin com una unitat, estimular la millora de les condicions de seguretat dels medis urbà, rural i industrial. Aquesta DGPEIS va agrupar tots els Cossos de Bombers existents a Catalunya procedents dels Municipis i de les Diputacions, quedant-ne exclosa la capital Barcelona, de la qual el seu Cos de Bombers encara avui, es independent de la Generalitat. Com a dada significativa, de les 4 Diputacions catalanes, la de Tarragona va ser la única que no va crear el seu Cos de Bombers Provincials, als anys 60, essent tots els cossos de bombers municipals en tota la província.  Bombers de Catalunya van néixer l'agost de ...

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats d...