La BAI (Brescia Antincendio International), italiana, es va constituir al Desembre de 1991, a Bagnollo Mella , regió de la Lombardia, per quatre socis amb anys d'experiència en el sector.
Actualment amb seu també a Alemanya, on s'atenen principalment els mercats de parla alemana, avui l'empresa es la més important en el sector a Itàlia.
A la INTERSCHUTZ 2015 , hi varen presentar quatre vehicles que veureu a continuació.
PROTEUS VSAT 13000 S TUNNEL RESCUE VEHICLE
Aquest vehicle es un dels 3 que substitueixen els antics JANUS 4000 de cabina capicua en servei al Túnel del Montblanc (GEIE) des de l'any 2000. Amb unes prestacions molt més sofisticades i ja sense la doble cabina capicua, també construïts sobre xassís MAN en aquest cas TGS 35.540 8x6H BL, modificat per Toni Maurer (RFA) específicament per l'ús dins del túnel. Els eixos 1, 2 i 4 son direccionals i li permeten un radi de gir de 8700mm. La tracció motora la duen els eixos 2, 3 i 4. L'eix 2, incorpora el sistema MAN HydroDrive que millora notablement la tracció del vehicle. La suspensió del vehicle es amb el sistema ECAS, pneumàtica i de control electrònic.
El vehicle accelera fins als 80 km/h en 45 segons, i té una velocitat màxima de 105 km/h. El motor té un rendiment de 540 HP (397 kW) a règim de 1900 rpm. El seu par màxim es de 2500 Nm entre les 1050 a 1350 rpm. Compleix normes EURO 5.
La cabina per a la dotació de 1+3 bombers, està pressuritzada amb aire per evitar l'entrada de fum exterior. Incorpora una bomba GODIVA model Prima P2B 4010 de bronze, amb caudal de 4000 l/min a 12 bar i 400 l/min a 40 bar. Disposa de 2 monitors AKRON 3463 de diferents caudals, un al sostre i l'altre al para-xocs davanter, controlats per joystick, i un sistema d'autoprotecció perimetral tant per la cabina com per la resta del vehicle. El tanc té una capacitat de 12.150 litres d'aigua i 1.000 litres d'escumogen.
Altres detalls del vehicle:
- El para-xocs davanter, incorpora un topall reforçat que permet al vehicle empènyer obstacles a la via amb un pes màxim de fins a 3,5 tones, per tal de deixar la via lliure.
- La dotació de bombers té 4 línies individuals d'aire a cada seient dins la cabina.
- Incorpora un detector de gasos (CO, NO, O2), càmera infraroja i radar per circular en ambient amb fum de poca visibilitat.
- Braç vertical telescòpic FIRECO d'alçada fins a 6 m sobre el nivell del terra, amb 4 projectors de LED de 46W/24V cadascun.
Picture from: http://www.prweb.com/releases/2014/04/prweb11760631.htm
Model a escala 1/43 que SALVAT ha realitzat. Col·lecció de Manel Biete |
Un dels 3 JANUS 4000 lliurats al TMB a l'any 2000, ja fora de servei.
VEHICLE DE RESCAT I EXTINCIÓ HLF 20
Tots els fabricants de vehicles que exposaren a la INTERSCHUTZ 2015 presentaven la seva versió dels HLF-20, i la BAI no va ser pas cap excepció. Aquest vehicle compleix les normes EN 1846 i DIN 14530-27. Equipa bomba GODIVA KP1, un tanc amb 2.000 litres d'aigua i 200 litres de escumant i múltiples i diverses eines per rescat i excarceració de víctimes, i permet una dotació de 1+6 bombers.
VEHICLE EXTINTOR BAI LF-10
VEHICLE MUNICIPAL D'EXTINCIÓ VSAC 2700 M AMB CAFS
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada