Passa al contingut principal

INTERSCHUTZ 2015 - VEHICLES EXTINTORS - BAI - ITÀLIA i R.F. ALEMANYA

 
La BAI (Brescia Antincendio International),  italiana, es va constituir al Desembre de 1991, a Bagnollo Mella , regió de la Lombardia, per quatre socis amb anys d'experiència en el sector.

Actualment amb seu també a Alemanya, on s'atenen principalment els mercats  de parla alemana, avui l'empresa es la més important en el sector a Itàlia.

A la INTERSCHUTZ 2015 , hi varen presentar quatre vehicles que veureu a continuació.


 PROTEUS VSAT 13000 S TUNNEL RESCUE VEHICLE





Aquest vehicle es un dels 3 que substitueixen els antics JANUS 4000 de cabina capicua en servei al Túnel del Montblanc (GEIE) des de l'any 2000. Amb unes prestacions molt més sofisticades i ja sense la doble cabina capicua, també construïts sobre xassís MAN en aquest cas TGS 35.540 8x6H BL, modificat per Toni Maurer (RFA) específicament per l'ús dins del túnel. Els eixos 1, 2 i 4 son direccionals i li permeten un radi de gir de 8700mm. La tracció motora la duen els eixos 2, 3 i 4. L'eix 2, incorpora el sistema MAN HydroDrive que millora notablement la tracció del vehicle. La suspensió del vehicle es amb el sistema ECAS, pneumàtica i de control electrònic.

El vehicle accelera fins als 80 km/h en 45 segons, i té una velocitat màxima de 105 km/h. El motor té un rendiment de 540 HP (397 kW) a règim de 1900 rpm. El seu par màxim es de 2500 Nm entre les 1050 a 1350 rpm. Compleix normes EURO 5.

La cabina per a la dotació de 1+3 bombers, està pressuritzada amb aire per evitar l'entrada de fum exterior. Incorpora una bomba GODIVA model Prima P2B 4010 de bronze, amb caudal de 4000 l/min a 12 bar i 400 l/min a 40 bar. Disposa de 2 monitors AKRON 3463 de diferents caudals, un al sostre i l'altre al para-xocs davanter, controlats per joystick, i un sistema d'autoprotecció perimetral tant per la cabina com per la resta del vehicle. El tanc té una capacitat de 12.150 litres d'aigua i 1.000 litres d'escumogen. 

Altres detalls del vehicle:

  • El para-xocs davanter, incorpora un topall reforçat que permet al vehicle empènyer obstacles a la via amb un pes màxim de fins a 3,5 tones, per tal de deixar la via lliure.
  • La dotació de bombers té 4 línies individuals d'aire a cada seient dins la cabina.
  • Incorpora un detector de gasos (CO, NO, O2), càmera infraroja i radar per circular en ambient amb fum de poca visibilitat.
  • Braç vertical telescòpic FIRECO d'alçada fins a 6 m sobre el nivell del terra, amb 4 projectors de LED de 46W/24V cadascun.









Model a escala 1/43 que SALVAT ha realitzat. Col·lecció de Manel Biete






Un dels 3 JANUS 4000 lliurats al TMB a l'any 2000, ja fora de servei. 



VEHICLE DE RESCAT I EXTINCIÓ HLF 20


Tots els fabricants de vehicles que exposaren a la INTERSCHUTZ 2015 presentaven la seva versió dels HLF-20, i la BAI no va ser pas cap excepció. Aquest vehicle compleix les normes EN 1846 i DIN 14530-27. Equipa bomba GODIVA KP1, un tanc amb 2.000 litres d'aigua i 200 litres de escumant i múltiples i diverses eines per rescat i excarceració  de víctimes, i permet una dotació de 1+6 bombers.




 




  
VEHICLE EXTINTOR BAI LF-10





VEHICLE MUNICIPAL D'EXTINCIÓ VSAC 2700 M AMB CAFS




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, a...

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui ...

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats d...