Passa al contingut principal

INTERSCHUTZ 2015 - VEHICLES DE RESCAT AERI, ESCALES I BRAÇOS - ROSENBAUER - METZ





ROSENBAUER va presentar a la fira INTERSCHUTZ 2015 una quantitat significativa de novetats i de vehicles, a més a més d'equipament personal i eines de tot tipus i per a totes les necessitats dels cossos de Bombers, seguint la seva filosofía del tot per als cossos de Bombers.

Sense cap dubte, el que va causar més sensació entre els visitants, va ser la presentació de la quarta generació dels nous ARFF PANTHER 6 x 6 i 4 X 4, el descomunal BUFFALO EXTREME, el braç T-REX sobre plataforma 6 x 4 americana COMMANDER fabricat als USA i el nou AT COMMANDER també sobre la mateixa plataforma, en aquest cas sota normes EN/1846 dels bombers de Xile.

ROSENBAUER té en producció des de la L20 fins a la L64, de 21,5 a 64 metres de treball. A partir dels 40 metres de treball, ja incorporen elevador.

A continuació, passo a exposar les vehicles de rescat i salvament aeri presentats.


ESCALA L32A-XS






ESCALA L39-TWS SCANIA P320

Aquest vehicle, destinat al cos de Bombers de Hongkong, incorpora una escala de 5 trams amb alçada de treball fins a 40 metres, acabada en color plata (RAL 9006), amb elevador inclòs, sobre un xassís SCANIA P320 de 320 HP (235 kW) Euro 5, cabina doble per dotació de 1+5, pintat en vermell - rubí, RAL 3003. 


El vehicle exposat incorporava defenses protectores per a tots els vidres de la cabina.






VEHICLE "FIRST ATTACK" L20 FA
Seguint les tendències d'altres constructors i d'altres indrets al món, ROSENBAUER presentava aquest vehicle bomba-escala de 20 metres amb cistella, sobre xassís SCANIA P360 de 6 x 4, destinat a Austràlia, dotació 1 + 4, amb 2000 litres d'aigua i 200 d'escuma.




PLATAFORMA B32









PLATAFORMA B42




B36 T-Rex /Sharq 


















Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, a...

BOMBERS GENERALITAT DE CATALUNYA - ELS INICIS.

El 27 de juny de 1980 la Generalitat de Catalunya creà la Direcció General de Prevenció i Extinció d'Incendis i de Salvament, amb l'objectiu de: dotar Catalunya d'una xarxa de Parcs de Bombers que cobrís adequadament el territori, coordinar l'actuació dels diferents Parcs de forma que els recursos existents treballessin com una unitat, estimular la millora de les condicions de seguretat dels medis urbà, rural i industrial. Aquesta DGPEIS va agrupar tots els Cossos de Bombers existents a Catalunya procedents dels Municipis i de les Diputacions, quedant-ne exclosa la capital Barcelona, de la qual el seu Cos de Bombers encara avui, es independent de la Generalitat. Com a dada significativa, de les 4 Diputacions catalanes, la de Tarragona va ser la única que no va crear el seu Cos de Bombers Provincials, als anys 60, essent tots els cossos de bombers municipals en tota la província.  Bombers de Catalunya van néixer l'agost de ...

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats d...