Passa al contingut principal

INTERSCHUTZ 2015 - MAGIRUS VEHICLES EXTINTORS ARFF PER AEROPORTS









Aquests eren els vehicles que MAGIRUS va exhibir com a ARFF (Airport and Rescue Firefighting)a Hannover. Les característiques principals d'aquests vehicles son, per un costat, la enorme capacitat d'elements extintors que poden dur, principalment aigua, escuma i en alguns casos i com a opció, pols, i que com a mínim son de 9.000 litres d'aigua.
Per altra banda, la gran velocitat que poden desenvolupar, amb una elevada acceleració. 
Estem parlant de puntes de fins a 135 kms/hora, i de 25 segons de 0 a 100 kms/hora segons versió. Si tenim en compte que aquests gegants poden arribar a desplaçar fins a 52.000 kgs, podem imaginar la potència que tot el conjunt té disponible, que poden estar en el cas dels 8x8, als voltants dels 794 kW / 1080 PS (EURO III). 
Però també s'ha de tenir en compte que les bombes  per projectar aigua, per exemple, tenen uns caudals de 9.000 litres/minut a 10 bars. Es a dir, si llencen aigua sense control en 1 minut i escaig, buiden tot el tanc.



MODELS

El primer d'ells, un DRAGON X6 TEP ja estava acabat per a AENA, l'operador dels aeroports estatals espanyols.








Els següents SUPERDRAGON X8, sembla que encara no tenien operador o client assignat. Hi ha una versió amb xassís llarg i distancia entre eixos de 505 cms (LWB) i una versió amb xassís curt de 405 cms (SWB). 

Catàleg de la versió curta LWB



El de la exhibició era el de xassís llarg LWB


Finalment els models IMPACT X6 i SUPERIMPACT X6










MAGIRUS SUPERIMPACT X6




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, a...

BOMBERS GENERALITAT DE CATALUNYA - ELS INICIS.

El 27 de juny de 1980 la Generalitat de Catalunya creà la Direcció General de Prevenció i Extinció d'Incendis i de Salvament, amb l'objectiu de: dotar Catalunya d'una xarxa de Parcs de Bombers que cobrís adequadament el territori, coordinar l'actuació dels diferents Parcs de forma que els recursos existents treballessin com una unitat, estimular la millora de les condicions de seguretat dels medis urbà, rural i industrial. Aquesta DGPEIS va agrupar tots els Cossos de Bombers existents a Catalunya procedents dels Municipis i de les Diputacions, quedant-ne exclosa la capital Barcelona, de la qual el seu Cos de Bombers encara avui, es independent de la Generalitat. Com a dada significativa, de les 4 Diputacions catalanes, la de Tarragona va ser la única que no va crear el seu Cos de Bombers Provincials, als anys 60, essent tots els cossos de bombers municipals en tota la província.  Bombers de Catalunya van néixer l'agost de ...

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats d...