Passa al contingut principal

MORITA CORPORATION - JAPÓ MOSTRA EL SEU ESTIL







HISTÒRIA RESUMIDA



A l'abril de 1907, Soshaku Morita estableix l'Associació per a la Protecció contra el foc i comença a fabricar bombes per desinfecció i extintors. No es fins a Març de 1918 que es funda la  Morita Seisakusho Ltd a Minato-ku, Osaka City, amb un  capital de  1 milió de  Yens.

Al llarg dels següents anys es van obrir seus a diferents llocs de Japó i al 1939 es canvia la denominació original pel de Morita Pump Kogyo.Co.,Ltd.

Al 1950 es construeix la primera escala de 30 metres totalment metàl·lica i automàtica. Al 1957 es construeixen unitats amb escales hidràuliques de 12 metres.

Al 1960 es construeix la primera plataforma de salvament al Japó del tipus Snorkel. 

Al 1961 es canvia el nom de la companyia per el de Morita Fire Pump MFG. Co.,Ltd.

Al Març de 1965 es lliuren 114 vehicles per extinció de focs químics a la Direcció de Compres del Exèrcit dels Estats Units, guanyant ressò i prestigi a nivell internacional.


Imatge de la pàgina MORITA MUSEUM 
 Al 1940 es construeix la primera escala de 40 metres.

Al 1974 es lliura una escala de 40 metres als Bombers de Chicago, el primer vehicle que Morita exporta als Estats Units americans.


Imatge de la plana "CHICAGO AREA FIRE"  propietat de Bill Friedrich

Al 1990 es construeix la primera escala de fins a 50 metres.

Al Maig de 1995 es fabrica i es posa a la venda el primer sistema per extinció d'incendis a base d'aigua de mar, consistent en vehicles amb bomba de gran caudal, vehicles amb mànegues de gran diàmetre i gran llargada i sistema de bombes flotants.

Al 1997 s'obre la oficina comercial a Beijing , Xina,  i es canvia la denominació comercial per la de MORITA CORPORATION.

Al 2005 es lliura la primera unitat de vehicle d'extinció, rescat i ambulància combinats,  a la ciutat de Matsudo, a la prefectura de Chiba.





Imatges extretes de la xarxa 
Al 2010 MORITA presenta a la INTERSCHUTZ a Leipzig, el vehicle conceptual per a l'extinció d'incendis forestals. Al següent enllaç podreu veure molta més informació d'aquest vehicle.

 http://www.morita119.com/en/innovation/awards/index.html







Imatges extretes de la xarxa


Imatges cedides per Uwe Gompf, INTERSCHUTZ 2010 Leipzig






Al 2015 a la INTERSCHUTZ 2015 a Hannover, presenten el HABOT - MINI, un nou sistema per extingir focs que no utilitza aigua.


Imatge MANEL BIETE

Aquest 2016, la MORITA es fa amb el 100% de las accions de la BRONTO SKYLIFT OY AB.

Per un recull més extens de la història de MORITA, si us plau, segui aquest enllaç.  
















IMATGES PRESES A LA INTERSCHUTZ 2015 A HANNOVER



Imatges cedides per Uwe Gompf, INTERSCHUTZ 2010 Leipzig







                           IMATGES PRESES A LA INTERSCHUTZ 2015 A HANNOVER




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, a...

BOMBERS GENERALITAT DE CATALUNYA - ELS INICIS.

El 27 de juny de 1980 la Generalitat de Catalunya creà la Direcció General de Prevenció i Extinció d'Incendis i de Salvament, amb l'objectiu de: dotar Catalunya d'una xarxa de Parcs de Bombers que cobrís adequadament el territori, coordinar l'actuació dels diferents Parcs de forma que els recursos existents treballessin com una unitat, estimular la millora de les condicions de seguretat dels medis urbà, rural i industrial. Aquesta DGPEIS va agrupar tots els Cossos de Bombers existents a Catalunya procedents dels Municipis i de les Diputacions, quedant-ne exclosa la capital Barcelona, de la qual el seu Cos de Bombers encara avui, es independent de la Generalitat. Com a dada significativa, de les 4 Diputacions catalanes, la de Tarragona va ser la única que no va crear el seu Cos de Bombers Provincials, als anys 60, essent tots els cossos de bombers municipals en tota la província.  Bombers de Catalunya van néixer l'agost de ...

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats d...