Portada del llibret de 32 pàgines que molt amablement el Servei de Bombers de Tokyo em va enviar al 1977, ara fa 39 anys. A la darrera plana hi ha un petit històric del servei de Bombers, que comença a l'era Edo (Edo era l'antic nom de Tokyo) des d'el 1603 fins el 1867., i acaba al 1976.
Diverses informacions que considero de gran interès m'han sobtat d'aquest recull i les podeu llegir tot seguit. Estan a la darrera plana del llibret.
En primer lloc, al 1643 els senyors feudals ja tenien organitzades 4 brigades permanents anomenades "Daimyo Bikeshi", aixó sí, per protegir exclusivament els seus habitatges, magatzems i propietats d'aquests senyors.
Ja al 1719, hi havia 48 brigades de voluntaris de la població civil ("Machi-Bikeshi"), les primeres en protegir al públic en general, a Edo.
Al 1870, varen importar la primera bomba de vapor des Anglaterra. Al 1913 ja en tenien 15 unitats. Al 1919 també varen importar la primera bomba American LaFrance dels Estats Units.
Al 1919, es va establir el nº telefònic d'emergències, com el 112.
Al primer de Setembre de 1923 va esdevenir el gran terratrèmol "Kanto", ocasionant la mort de més de 100.000 vides i enormes destrosses a les àrees de Tokyo i Yokohama.
Ja al 1927 es va substituir el telèfon 112 d'emergències per l'actual 119. Just en sentit invers que el utilitzat en tot el continent americà, recordeu que es el 911.
Al 1936, la divisió de Bombers del servei de Policia de Tokyo va inaugurar el servei d'ambulàncies, amb 6 unitats.
Al 1944 durant la 2ª Gran Guerra WWII, es va arribar als 10.934 bombers , quedant-se en uns 7.000 un cop finalitzada.
Al 7 de Març de 1948 es funda el Tokyo Metropolitan Fire Board, ja totalment independent de la Policia .
Al 1949 s'insta-la la primera de Sala de Comunicacions al Servei Central on es rebran totes les trucades al 119.
Al 1961 es posa operatiu Laboratori de les Ciències del Foc.
Al 1964 moren 19 bombers en una explosió química als magatzems Katsushima a Shinagawa, Tokyo.
Al 1966 es posa operatiu el Cos d'aviació dels Bombers, amb 1 aparell de 7 places per usos múltiples, com en incendis i transports de pacients.
Al 1970 es lliura el vaixell apaga focs "Miyakodori" de 1.000 tones amb moderns equipaments per al servei al Port de Tokyo. La flota actual consta de 9 vaixells.
Imatge extreta de la web http://www.tfd.metro.tokyo.jp/ts/sa/disaster.html |
Al 1972 entren al Cos de Bombers 64 dones-bomber.
Al 1973 s'incorpora al Cos d'aviació, l'helicòpter de 20 places "Yurikamome", totalitzant una força de 5 unitats aèries. Es posen en marxa 8 unitats de rescat, que es el nombre d'helicòpters actual.
|
1976 es la data en la qual s'inaugura el nou edifici central HQ a Hotemachi, portada d'aquest llibret.
Actualment el Cos de Bombers de Tokyo TFD disposa de 1.951 vehicles (Abril 2015) distribuïts segons el tipus en:
- 489 Autobombes
- 48 Autobombes amb escuma
- 86 Autoescales
- 6 Squirts
- 34 Vehicles de rescat de 3 tipus diferents.
- 18 Vehicles de rescat tipus "Hazmat" (Matèries perilloses - Hazardous Materials)
- 238 Ambulàncies
- 8 Vehicles de rescat pesants.
- 6 Vehicles especials per alliberar els carrers d'obstacles.
- 10 Vehicles d'enllumenat.
- 20 Motocicletes per extinció de focs.
- 9 Vaixells
- 7 Helicòpters
Espero gaudiu tant com jo d'aquest petit bocí d'història dels Bombers de Tokyo.
Trobareu informació actual a la xarxa, sobretot en japonès i algunes coses en anglès.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada