Passa al contingut principal

BRÄNDLE - VEHICLES DE BOMBERS, AMBULÀNCIES I DE POLICIA


LOGO OFICIAL BRÄNDLE
 
 
 

Brändle va ser fundada per Tony Brändle el 1946 a Wil, al cantó suïs de Saint Gallen, i es va transformar en una societat anònima familiar. Avui la casa  Tony Brändle AG està dirigida per Claudia Brändle.
 
La companyia Brändle va començar la seva carrera com carrosser, en ràpid desenvolupament en estructures especials per a la indústria del transport. A principis dels anys 60,  Tony Brändle va aconseguir posicionar-se com subcontractista per a la construcció dels vehicles d'extinció d'incendis. I ho varen fer des de 1961 fins a 1968 per a l'empresa MOWAG, també suïssa i del cantó de Thurgau, de la que en trobareu una entrada en aquest mateix bloc.
 
El seu primer vehicle amb marca pròpia Brändle, es va col·locar al mercat l'any 1969. A través del desenvolupament continu, l'empresa Brändle pot estar segura avui de ser una de les principals companyies suïsses especialitzades en la construcció de vehicles de bombers. Des de els seus inicis, Brändle ha utilitzat les reconegudes bombes d'aigua per incendis GODIVA .


 

Tot seguit, uns dels primers catàlegs dels seus vehicles per a bombers, dels anys 70. Com veureu, utilitzaren xassís de constructors americans, com DODGE, motors CHRYSLER, igualment com ho feia MOWAG, i també xassís Mercedes Benz convencionals i UNIMOG.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Catàlegs de la col·lecció privada de Manel Biete
 
 
 
Un dels models, el E-33, que es quasi un "omnibusform" sobre xassís INTERNATIONAL, el va dedicar en Tony Brändle a la seva esposa, Elisabeth, pel seu 40 aniversari.
 
 
 
Una de les característiques habituals dels constructors de camions de bombers suïssos, degut a la muntanyosa orografia del país alpí, es que la immensa part dels vehicles son de tracció total 4 x 4. Un altra de les característiques molt habituals, també es que munten els neumàtics dels camions pesants amb llantes Trilex del tipus d'artilleria o oberta. Sembla que son més lleugeres que les de disc tancat i costen menys de canviar.
 
Dos imatges de llantes obertes o d'artilleria
 
 
 
 
 
 
Podeu veure tota la informació actual de BRÄNDLE a la seva plana a la xarxa:
 
 

 





Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui