Passa al contingut principal

BOMBERS PROFESSIONALS DE FRANKFURT AM MAIN 1970- ALEMANYA

BERUFSFEUERWEHR FRANKFURT 1970 - MAGIRUS DEUTZ BRANDSCHUTZTECHNIK

 Actualitzant la informació d'aquest important Cos de Bombers Professionals, veureu a la seva plana a Internet Brigada de Francfort del Meno que a part de estar disponible en Alemany, també està en Castellà, Serbi, Croat, Turc, Francès, Italià, Anglès i Polac. Al meu parer hi manca l'Holandès o el Rus, però així està fet. Això dóna una idea exacta del que significa ser internacional, i cóm es pot demostrar-ho, entre altres possibilitats.

  





Escuts de roba d'uniformitat anys 70 i 80  dels bombers professionals de Frankfurt am Main - Col·lecció particular de Manel Biete 






A la Interschutz 1980 el  cos de bombers professionals de Frankfurt tenia un  estand propi amb 7 vehicles a l'interior i alguns més a l'exterior de la fira, com es pot apreciar en aquestes imatges.




Més informació d'aquests vehicles a l'entrada de Magirus Deutz en aquest mateix bloc.



A finals dels anys 60, el Director Dr. Enginyer de la Magirus Deutz Brandschutztechnik, Herr O. Herterich  i el Director Enginyer dels Bombers de Frankfurt, Herr Ernst Achilles, varen  encetar conjuntament el projecte de definir una nova era pels vehicles futurs que haurien de formar la base del parc automobilístic d'emergències de la ciutat més gran del Land de Hessen, actualment la capital financera d'Europa, on se situa el Banc Central Europeu, i també la seu de de la Borsa  alemanya. Aquell projecte va marcar un punt d'inflexió i molts dels dissenys i conceptes que es van idear varen ser utilitzats en els anys següents per molts cossos de bombers arreu d'Europa, i al llarg dels anys s'han anat millorant. Una característica del projecte també va ser el patró de colors pels vehicles, incorporant el blanc i franges vermelles tant a la cabina com a les portes dels vehicles.
La revista professional FIRE INTERNATIONAL, ja desapareguda, va publicar sobre l'any 1971, un recull que sintetitzava els estudis realitzats per ambdós entitats abans esmentades, que reprodueixo íntegrament a continuació. Aquest era un annexa de la revista nº 27 i a la mateixa s'explicava que era el primer d'un seguit de estudis que anirien publicant d'altres experiències de cossos de bombers d'arreu del mon, però jo no n'he vist mai de nous, i  sembla que aquest va ser el primer i el darrer exemplar, doncs consultades diverses fonts, no he trobat noves edicions desprès del que aquí detallo.

Hi veureu vehicles reals i vehicles en projecte dels quals alguns no van ser fabricats per motius que desconec, com per exemple el PLF-10.000 que incorporava un "minitank" per apropar-se als avions sinistrats en pista.



      


A l'esquerra, GTLF-6 primera generació sobre xassís "eckhauber" (capó quadrat o en angle), model evolucionat del ZB-6/24, amb canó monitor remot ALCO i altres millores. La segona generació amb quasi les mateixes prestacions, ja seria amb els xassís tipus "frontlenker" de cabina avançada, com els 2 exemplars de Bombers de Barcelona, B-36 i B-37. 


Imatges de Walter Diacont de la pàgina de BOS-FAHRZEUGE

A la dreta, el GTLF 12, model que ja estava en catàleg de la Magirus al 1968, amb la referència FLF 24 S 8/9, amb un tanc de 12.000 litres d'aigua i 1.200 litres de escumant.

Imatges de Walter Diacont de la pàgina de BOS-FAHRZEUGE



Model a escala 1/87 realitzat per Francesc Climent

 A baix un Magirus Deutz RW-ÖEL , especialitzat en accidents amb tota classe d'olis i hidrocarburs





I el seu homòleg fet a escala 1/87 per Francesc Climent.





I com l'ha construït, també. Gràcies Francesc!!!






A l'esquerra, el GTLF-18 de doble cabina, equipat amb 18.000 litres d'aigua i 1.200 de escumant, els 2 monitors a control remot de gran caudal i 100 km/h de punta. Finalment d'aquest exemplar sols se'n va fabricar un.








1ª generació del RW-S per a rescat en entorns ferroviaris


2ª generació dels RW-S

3ª i actual generació dels RW-S




Model a escala 1/87 realitzat per Salvador Balcells del BW-1 abans del pintat bicolor. 




Reproducció a 1/87 per Francesc Climent



Una prova que es va fer en el projecte va ser aquest HLF-16 amb portes lliscants a la cabina de la dotació, dels quals se'n varen construir dues unitats. imatges de Jürgen Streckenbach i Uwe Lorz extretes de la web BOS-FAHRZEUGE.




LB-30 imatge de fàbrica - Col·lecció privada de Manel Biete 






 Reproduccions a escala 1/87 fetes per Francesc Climent, dels vehicles d'aquest article.





Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui