Passa al contingut principal

ZIEGLER - EMPRESA ALEMANYA, ARA EN MANS DE XINESOS



Si una cosa ha caracteritzat a Albert Ziegler GmbH, han estat els seus catàlegs que sempre han inclòs des d'una mànega (el negoci original de la firma), fins a un vehicle FLF o ARFF o unes mordaces hidràuliques per salvaments diversos. Com si fos un gran supermercat, Ziegler va escollir aquesta estratègia de negoci que possiblement volia desmarcar-se dels fabricants tradicionals, per un costat, i obtenir majors facturacions i beneficis al poder assolir tota sola, tot allò que un cos de bombers necessitava per donar el millor servei.

Però les coses sovint no son com un pensa, planifica o imagina i vet 'ho aquí que desprès de  120 anys d'existència, al 2011, la companyia presenta la insolvència. Ara fa tot just un any, l'empresa va ser adquirida íntegrament per el Grup xinès CIMC, i ara s'anomena "ALBERT ZIEGLER GMBH".









A la Interschutz 1980 vaig prendre aquestes imatges de diversos vehicles que presentava la Ziegler. Alguns d'ells eren del cos de bombers de Hannover, un dels bombers d'Antwerpen (Flandes), i la resta eren exposats per vendre.

 
TLF 24/50 sobre xassís MAN i Mercedes Benz

FLF 24/60 sobre MAN per aeroports

GW-AS Per assistència dels equips respiratoris

RW-1 un vertader taller amb utillatges "ad infinitum"

LF-8 el vehicle extintor lleuger per excel·lència - Bombers de Hannover


Escut de tela bombers professionals de Hannover - Col·lecció Manel Biete



GTLF 24 -  Bombers d'Antwerpen - Flandes


Plataforma Bronto - Sky Lift - Bombers de Hannover


Del catàleg de l'encapçalament, facilitat per Salvador Balcells, passo tot seguit les pàgines més interessants.

























Catàlegs ZIEGLER de la gama HLF 10/6 obtinguts a la INTERSCHUTZ del 2010 per Javier Bocanegra 


Tot seguit unes imatges de vehicles de producció ZIEGLER que han estat operatius tant a  Bombers de Barcelona com al Cos de Bombers de la Generalitat de Catalunya. Imatges facilitades per Francesc Climent. 


B-315 Bombers de Barcelona - Imatge Francesc Climent

Aquesta autobomba, fabricada per ZIEGLER sobre xassís Mercedes Benz Atego 1528 F, amb una potència de 279 CV, té les següents característiques:

Bomba ZIEGLER FP 34/78-1HH
3.400 litres/minut a 8 bar bp.
400 litres/minut a 40 bar ap.

Sistema CAF de generació d'escuma amb l'aigua
Tanc amb 3.500 litres d'aigua
Dipòsits d'escumogen de 50 i 100 litres





 També, i en aquest cas als Bombers de l'Ajuntament de Barcelona, estan operatius dos unitats del següent vehicle de gran intervenció, B-407 i B-408 que, muntats per Ziegler, i sobre xassís Mercedes Benz AXOR, tenen les característiques que exposo més a vall.




Motor: MB 326 CV

Bomba ZIEGLER FP 48/8 2HH
5.100 l/min. a baixa pressió (10 bar)
590 l/min. a alta pressió (40 bar)

Sistema CAF:
Ziegler Power Foam Pro I
Capacitat tanc d’aigua: 5.000 Litres

En les 2 imatges següents de Joaquim Pol, es poden veure a la primera, el B-407 com va venir de fàbrica, amb el pont dels rotatius blaus, i en la segona, amb la nova retolació i el pont de color groc.


Imatges de Joaquim Pol - kimpol - flicker









Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, a...

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats d...

BOMBERS GENERALITAT DE CATALUNYA - ELS INICIS.

El 27 de juny de 1980 la Generalitat de Catalunya creà la Direcció General de Prevenció i Extinció d'Incendis i de Salvament, amb l'objectiu de: dotar Catalunya d'una xarxa de Parcs de Bombers que cobrís adequadament el territori, coordinar l'actuació dels diferents Parcs de forma que els recursos existents treballessin com una unitat, estimular la millora de les condicions de seguretat dels medis urbà, rural i industrial. Aquesta DGPEIS va agrupar tots els Cossos de Bombers existents a Catalunya procedents dels Municipis i de les Diputacions, quedant-ne exclosa la capital Barcelona, de la qual el seu Cos de Bombers encara avui, es independent de la Generalitat. Com a dada significativa, de les 4 Diputacions catalanes, la de Tarragona va ser la única que no va crear el seu Cos de Bombers Provincials, als anys 60, essent tots els cossos de bombers municipals en tota la província.  Bombers de Catalunya van néixer l'agost de ...