Si una cosa ha caracteritzat a Albert Ziegler GmbH, han estat els seus catàlegs que sempre han inclòs des d'una mànega (el negoci original de la firma), fins a un vehicle FLF o ARFF o unes mordaces hidràuliques per salvaments diversos. Com si fos un gran supermercat, Ziegler va escollir aquesta estratègia de negoci que possiblement volia desmarcar-se dels fabricants tradicionals, per un costat, i obtenir majors facturacions i beneficis al poder assolir tota sola, tot allò que un cos de bombers necessitava per donar el millor servei.
Però les coses sovint no son com un pensa, planifica o imagina i vet 'ho aquí que desprès de 120 anys d'existència, al 2011, la companyia presenta la insolvència. Ara fa tot just un any, l'empresa va ser adquirida íntegrament per el Grup xinès CIMC, i ara s'anomena "ALBERT ZIEGLER GMBH".
A la Interschutz 1980 vaig prendre aquestes imatges de diversos vehicles que presentava la Ziegler. Alguns d'ells eren del cos de bombers de Hannover, un dels bombers d'Antwerpen (Flandes), i la resta eren exposats per vendre.
TLF 24/50 sobre xassís MAN i Mercedes Benz
FLF 24/60 sobre MAN per aeroports
GW-AS Per assistència dels equips respiratoris
RW-1 un vertader taller amb utillatges "ad infinitum"
LF-8 el vehicle extintor lleuger per excel·lència - Bombers de Hannover
Escut de tela bombers professionals de Hannover - Col·lecció Manel Biete
GTLF 24 - Bombers d'Antwerpen - Flandes
Plataforma Bronto - Sky Lift - Bombers de Hannover
Del catàleg de l'encapçalament, facilitat per Salvador Balcells, passo tot seguit les pàgines més interessants.
Catàlegs ZIEGLER de la gama HLF 10/6 obtinguts a la INTERSCHUTZ del 2010 per Javier Bocanegra
Tot seguit unes imatges de vehicles de producció ZIEGLER que han estat operatius tant a Bombers de Barcelona com al Cos de Bombers de la Generalitat de Catalunya. Imatges facilitades per Francesc Climent.
B-315 Bombers de Barcelona - Imatge Francesc Climent
Aquesta autobomba, fabricada per ZIEGLER sobre xassís Mercedes Benz Atego 1528 F, amb una potència de 279 CV, té les següents característiques:
Bomba ZIEGLER FP 34/78-1HH
3.400 litres/minut a 8 bar bp.
400 litres/minut a 40 bar ap.
Sistema CAF de generació d'escuma amb l'aigua
Tanc amb 3.500 litres d'aigua
Dipòsits d'escumogen de 50 i 100 litres
També, i en aquest cas als Bombers de l'Ajuntament de Barcelona, estan operatius dos unitats del següent vehicle de gran intervenció, B-407 i B-408 que, muntats per Ziegler, i sobre xassís Mercedes Benz AXOR, tenen les característiques que exposo més a vall.
Motor: MB 326 CV
Bomba ZIEGLER FP 48/8 2HH
5.100 l/min. a baixa pressió (10 bar)
590 l/min. a alta pressió (40 bar)
Sistema CAF:
Ziegler Power Foam Pro I
Capacitat tanc d’aigua: 5.000 Litres
En les 2 imatges següents de Joaquim Pol, es poden veure a la primera, el B-407 com va venir de fàbrica, amb el pont dels rotatius blaus, i en la segona, amb la nova retolació i el pont de color groc.
Imatges de Joaquim Pol - kimpol - flicker |
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada