Passa al contingut principal

ZIEGLER - EMPRESA ALEMANYA, ARA EN MANS DE XINESOS



Si una cosa ha caracteritzat a Albert Ziegler GmbH, han estat els seus catàlegs que sempre han inclòs des d'una mànega (el negoci original de la firma), fins a un vehicle FLF o ARFF o unes mordaces hidràuliques per salvaments diversos. Com si fos un gran supermercat, Ziegler va escollir aquesta estratègia de negoci que possiblement volia desmarcar-se dels fabricants tradicionals, per un costat, i obtenir majors facturacions i beneficis al poder assolir tota sola, tot allò que un cos de bombers necessitava per donar el millor servei.

Però les coses sovint no son com un pensa, planifica o imagina i vet 'ho aquí que desprès de  120 anys d'existència, al 2011, la companyia presenta la insolvència. Ara fa tot just un any, l'empresa va ser adquirida íntegrament per el Grup xinès CIMC, i ara s'anomena "ALBERT ZIEGLER GMBH".









A la Interschutz 1980 vaig prendre aquestes imatges de diversos vehicles que presentava la Ziegler. Alguns d'ells eren del cos de bombers de Hannover, un dels bombers d'Antwerpen (Flandes), i la resta eren exposats per vendre.

 
TLF 24/50 sobre xassís MAN i Mercedes Benz

FLF 24/60 sobre MAN per aeroports

GW-AS Per assistència dels equips respiratoris

RW-1 un vertader taller amb utillatges "ad infinitum"

LF-8 el vehicle extintor lleuger per excel·lència - Bombers de Hannover


Escut de tela bombers professionals de Hannover - Col·lecció Manel Biete



GTLF 24 -  Bombers d'Antwerpen - Flandes


Plataforma Bronto - Sky Lift - Bombers de Hannover


Del catàleg de l'encapçalament, facilitat per Salvador Balcells, passo tot seguit les pàgines més interessants.

























Catàlegs ZIEGLER de la gama HLF 10/6 obtinguts a la INTERSCHUTZ del 2010 per Javier Bocanegra 


Tot seguit unes imatges de vehicles de producció ZIEGLER que han estat operatius tant a  Bombers de Barcelona com al Cos de Bombers de la Generalitat de Catalunya. Imatges facilitades per Francesc Climent. 


B-315 Bombers de Barcelona - Imatge Francesc Climent

Aquesta autobomba, fabricada per ZIEGLER sobre xassís Mercedes Benz Atego 1528 F, amb una potència de 279 CV, té les següents característiques:

Bomba ZIEGLER FP 34/78-1HH
3.400 litres/minut a 8 bar bp.
400 litres/minut a 40 bar ap.

Sistema CAF de generació d'escuma amb l'aigua
Tanc amb 3.500 litres d'aigua
Dipòsits d'escumogen de 50 i 100 litres





 També, i en aquest cas als Bombers de l'Ajuntament de Barcelona, estan operatius dos unitats del següent vehicle de gran intervenció, B-407 i B-408 que, muntats per Ziegler, i sobre xassís Mercedes Benz AXOR, tenen les característiques que exposo més a vall.




Motor: MB 326 CV

Bomba ZIEGLER FP 48/8 2HH
5.100 l/min. a baixa pressió (10 bar)
590 l/min. a alta pressió (40 bar)

Sistema CAF:
Ziegler Power Foam Pro I
Capacitat tanc d’aigua: 5.000 Litres

En les 2 imatges següents de Joaquim Pol, es poden veure a la primera, el B-407 com va venir de fàbrica, amb el pont dels rotatius blaus, i en la segona, amb la nova retolació i el pont de color groc.


Imatges de Joaquim Pol - kimpol - flicker









Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui