Passa al contingut principal

AMBULÀNCIES BINZ i C. MIESEN al 1980







A la visita que vàrem fer a la INTERSCHUTZ 1980 hi exposaven dos fabricants de vehicles d'assistència sanitària alemanys, es tractava de BINZ i de C.MIESEN. Ambdós fabricants equipaven tot tipus de carrosseries sobre xassís Mercedes Benz (la major part) per a utilització com a vehicles d'assistències sanitàries  en diferents nivells, des del transport adaptat no urgent, fins les ambulàncies per a emergències medicalitzades, el que ara coneixem con a SVA (ALS en anglès i NAW en alemany). 





En el cas de BINZ, que va començar la seva activitat al 1936, l'empresa continua fabricant adaptacions sobre tota classe de xassís i marques com Opel Ford o Range Rover, i també fabrica limusines de luxe, vehicles funeraris i vehicles per les forces de seguretat i policia. Amb una producció anual que supera els 1000 vehicles de tota mena, BINZ, també fabrica per encàrrec d'altres marques com a OEM (Original Equipment Manufacturer). 







La Christian Miesen, també continua fabricant vehicles especials, però en aquest cas, sols pel  mercat de les Emergències amb una amplíssima gama de producte sobre qualsevol xassís. Fundada al 1870 a Bonn, al llarg d'aquests 144 anys d'existència s'ha especialitzat en  una amplíssima gama de vehicles per assistència sanitària principalment. Com a curiositat, el representant de la firma alemanya a Suïssa no es altre que ROSENBAUER SCHWEIZ AG, que tots ja coneixeu perfectament. 

  
A continuació exposo els diferents catàlegs que els fabricants ens facilitaren en aquella visita i algunes imatges pròpies dels dos expositors.
Estand de la BINZ
SVA dels bombers de Hannover - BINZ

Estand de la C.MIESEN


 CATÀLEGS DE BINZ - 1980

Catàlegs de la col·lecció privada de Manel Biete

















Imatges de les ambulàncies BINZ dels Bombers de Frankfurt.


A petició dels Bombers de Frankfurt, Neoplan i Binz van dissenyar aquesta ambulància. En varen fer 3 en total, el resultat del qual sembla no va agradar i no en varen fer mes. 


Ja a la INTERSCHUTZ 2015, varem veure aquests vehicles.






















CATÀLEGS DE C. MIESEN









I a la  INTERSCHUTZ 2015 el carrosser exposava aquestes meravelles - Imatges de Manel Biete
























I també unitats actuals





Imatge cedida per Uwe Gompf, INTERSCHUTZ 2010 Leipzig


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui