Passa al contingut principal

GFT - GERMAN FIRE TRUCKS - E-ONE, UN PROJECTE FRUSTRAT

Catàleg general GFT -E-ONE del 1998 - Col·lecció particular Manel Biete
 
Aquesta empresa GFT (Geisselmann Feuerwehr Technik GmbH ) fundada al 1995, i que als catàlegs que va presentar al 1998 es definia com a GFT - GERMAN FIRE TRUCKS, va ser una de les parts en la continuació de la BACHERT, que al Juny de 1987 es declarava en fallida.
 
Hi ha força controvèrsia al respecte, doncs sembla que, fins i tot, a l'abril de 1990, la britànica Charmichael Ltd. va ser accionista de la mateixa GFT. La conclusió que sembla del cert, es que al 1999 també la GFT va presentar fallida.
 
La fàbrica 2 que Bachert tenia a Weisweil/Breslau, avui es propietat i una de les plantes de fabricació de la Magirus, i va ser la planta de producció que la GFT (tant la Geisselmann com la GFT International) varen utilitzar per fabricar els seus vehicles.
 
Segurament, en un intent de buscar un canvi pel futur, la GFT International va arribar a un acord al 1998 amb la E-ONE americana per distribuir i vendre els productes i vehicles americans al territori Europeu, sense èxit, doncs finalment la GFT va fer fallida un any després, al 1999 com abans he comentat.
 
No obstant, es un fet que es van produir i vendre un nombre indeterminat de vehicles, fora també de la RFA, com així testimonia l'empresa FEUMOTECH suïssa, a la seva plana web:
 
 
que indica que va ser el representat de GFT a Suïssa a l'any 1989. 
 
Sense més a comentar, donades les múltiples versions que corren als llocs on he pogut informar-me, passo a exposar els 3 catàlegs del 1998 que disposo a la meva col·lecció privada.
 
Vull destacar la informació del Turbo-Löscher encarregat a la GFT per l'empresa BASF i del que hi ha un catàleg individual.
 
 
GFT PRESENTACIÓ - 1998
 
 








 


 
 
 
 
GFT - CATÀLEG DE PRODUCTE
 
 



 
 
 
GFT - TURBOLÖSCHER DE LA BASF
 
 
 
 

 
 
La brigada d'incendis de la planta BASF de Ludwigshafen,  té des de 1998 un camió de bombers d'aquest tipus fabricat per la GFT. Es basa en un xassís de 18 tones. L'aire comprimit és generat per dos motors a reacció del tipus Alpha Jet Düssen. Aquest compressor de potència equivalent de 27 MW  fa possible atomitzar entre 3.000 i 7.000 litres d'aigua per minut i portar-la a 120 metres. Aquest vehicle  va ser desenvolupat en col·laboració amb el Ministeri Federal d'Educació i Investigació.
 
Actualment la BASF disposa d'un segon Turbolöscher que amb el mateix concepte, permet orientar el feix de l'aigua sobre una plataforma giratòria, facilitant així l'estacionament del vehicle no sent necessari que feix i vehicle estiguin en el eix longitudinal permanent.
 
Les imatges i característiques d'aquesta segona unitat de la BASF, aquest cop fabricat amb tecnologia ZIKUN, les podeu veure en aquest enllaç:
 








 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui