Catàleg general GFT -E-ONE del 1998 - Col·lecció particular Manel Biete
Aquesta empresa GFT (Geisselmann Feuerwehr Technik GmbH ) fundada al 1995, i que als catàlegs que va presentar al 1998 es definia com a GFT - GERMAN FIRE TRUCKS, va ser una de les parts en la continuació de la BACHERT, que al Juny de 1987 es declarava en fallida.
Hi ha força controvèrsia al respecte, doncs sembla que, fins i tot, a l'abril de 1990, la britànica Charmichael Ltd. va ser accionista de la mateixa GFT. La conclusió que sembla del cert, es que al 1999 també la GFT va presentar fallida.
La fàbrica 2 que Bachert tenia a Weisweil/Breslau, avui es propietat i una de les plantes de fabricació de la Magirus, i va ser la planta de producció que la GFT (tant la Geisselmann com la GFT International) varen utilitzar per fabricar els seus vehicles.
Segurament, en un intent de buscar un canvi pel futur, la GFT International va arribar a un acord al 1998 amb la E-ONE americana per distribuir i vendre els productes i vehicles americans al territori Europeu, sense èxit, doncs finalment la GFT va fer fallida un any després, al 1999 com abans he comentat.
No obstant, es un fet que es van produir i vendre un nombre indeterminat de vehicles, fora també de la RFA, com així testimonia l'empresa FEUMOTECH suïssa, a la seva plana web:
que indica que va ser el representat de GFT a Suïssa a l'any 1989.
Sense més a comentar, donades les múltiples versions que corren als llocs on he pogut informar-me, passo a exposar els 3 catàlegs del 1998 que disposo a la meva col·lecció privada.
Vull destacar la informació del Turbo-Löscher encarregat a la GFT per l'empresa BASF i del que hi ha un catàleg individual.
GFT PRESENTACIÓ - 1998
GFT - CATÀLEG DE PRODUCTE
GFT - TURBOLÖSCHER DE LA BASF
La brigada d'incendis de la planta BASF de Ludwigshafen, té des de 1998 un camió de bombers d'aquest tipus fabricat per la GFT. Es basa en un xassís de 18 tones. L'aire comprimit és generat per dos motors a reacció del tipus Alpha Jet Düssen. Aquest compressor de potència equivalent de 27 MW fa possible atomitzar entre 3.000 i 7.000 litres d'aigua per minut i portar-la a 120 metres. Aquest vehicle va ser desenvolupat en col·laboració amb el Ministeri Federal d'Educació i Investigació.
Actualment la BASF disposa d'un segon Turbolöscher que amb el mateix concepte, permet orientar el feix de l'aigua sobre una plataforma giratòria, facilitant així l'estacionament del vehicle no sent necessari que feix i vehicle estiguin en el eix longitudinal permanent.
Les imatges i característiques d'aquesta segona unitat de la BASF, aquest cop fabricat amb tecnologia ZIKUN, les podeu veure en aquest enllaç:
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada