Passa al contingut principal

OSHKOSH - PIERCE - FABRICANT DE VEHICLES ESPECIALS ALS USA

    

   



OSHKOSH CORPORATION, la capçalera del grup, va ser fundada al 1917, actualment té 8 plantes de fabricació als EEUU d'Amèrica, i també a Austràlia, Bèlgica, Canadà, Xina, França i Romania, així com "Joint Ventures" a Mèxic i Brasil, donant feina a un total de 12.000 persones arreu.  Les xifres son de gran envergadura, i m'atreviria a dir que, en el sector de les emergències, sols son comparables al grup austríac ROSENBAUER-METZ, o a IVECO - MAGIRUS.

La resta del grup construeix des-de formigoneres de gran tonatge London Machinery (http://www.lmi.ca/ ) fins a grues d'assistència a vehicles, cobrint totes les necessitats Jerr-Dan ( http://www.jerr-dan.com/ ), i també unitats per telecomunicacions Frontline Communications (http://frontlinecomm.com/) i finalment vehicles per la Defensa (http://oshkoshdefense.mx/).

PIERCE MANUFACTURING (http://www.piercemfg.com/en/home.aspx) i OSHKOSH AIRPORT (http://www.oshkoshairport.com/en/home.aspx ) son les seves banderes en aquests camps d'actuació. 





 VEHICLES PER ACTUACIONS AREOPORTUÀRIES - ARFF -

PROGRAMA ACTUAL 2014


STRIKER


La gama actual ARFF consta de 2 models, i l'encapçala el model STRIKER 4500 8x8,  que amb 56 Tones, 17.000 litres d'aigua i 2.380 litres d'escuma,  arriba als 80 km/h en 35 segons. La planta motriu es CATERPILLAR  diesel;  6 cilindres; 950 bhp (708 Kw) mínim a 2,100 rpm.

La bomba es Waterous, amb un rendiment de  1,950 gpm (7,381 lpm) a 240 psi (1657 kPa).



Se subministra en versió de 6x6 i també de 4x4, i curiosament aquestes dues versions equipen un motor DEUTZ  TCD 697 HP 16.0 V8 Tier 4i/Euro 5 emissions. 




STRIKER 4500 (+17000 LTS aigua) el més gran i potent - Imatge OSHKOSH CORP.



STRIKER 6X6

Entre altres característiques la versió del 6x6 incorpora un tanc per aigua fins a 11.356 litres i fins a 1.590 per escumant.




 STRIKER 4X4

El 4x4 admet fins a 5.678 litres d'aigua i 795 d'escumant.





STORM
  El següent model disponible es el STORM, 6x6, vehicle tri extintor, aigua (6.000 l.), pols químic (226 kg.) i escumogen (750 l.); la planta motriu es Cummins ISM. 

Equipen bomba Waterous i sistema CAFS.



OSHKOSH STORM, el més senzill a les pistes aeroportuàries - Imatge OSHKOSH CORP.


Tota la resta d'especificacions les podeu consultar a la plana oficial de OSHKOSH:

http://www.oshkoshairport.com/en/ARFFTrucks.aspx




Catàleg de la col·lecció de Manel Biete - Juny 1979








PIERCE 



VEHICLES DE RESCAT I EXTINCIÓ URBANS I RURALS PIERCE

1996


 En aquest catàleg del 1996 estan representats tots els diferents xassís que PIERCE fabricava, 12 tipus en total, que anaven des de els més senzills, Suburban/Responder fins les escales-plataformes de 30 metres, amb cistella de gran capacitat i 3 eixos rodants. Les versions també tenien en el cas dels xassís ARROW i SABER, la possibilitat de tracció 4 x 4 per mitjans rurals.  







CATÀLEG PIERCE SUBURBAN RESPONDER 1995








CATÀLEG PIERCE DASH PUMPER 1996 











CATÀLEG PIERCE ARROW PUMPER 1997








 









PIERCE ARROW -  ARLINGTON COUNTY - imatges Jaume Bonet 

 CATÀLEG PIERCE LANCE 1997




 

PIERCE PUMPER TANKER 1996







PIERCE HEAVY DUTY RESCUE 1997








PIERCE HEAVY DUTY RESCUE PUMPER 1996













PIERCE ELLIPTICAL TANKER










PIERCE QUANTUM PUMPER








Imatges de Jaume Bonet -  PIERCE Quantum Pumper
  

PIERCE ESCALES, TILLERS I TOWERS





 








PIERCE SABER PUMPER










RESPONDER PROGRAM 



PIERCE HAWK









PIERCE TEN 33




PIERCE ENCORE







PIERCE MINI PUMPER



PIERCE AWS OPTION



2014


PIERCE TILLER'S remolcs -escala lliurades a COLUMBUS - Imatge PIERCE MFG

PIERCE va ostentar la representació de BRONTO SKYLIFT als USA des de 2011 fins a 2014. A partir del 2014, la representació exclusiva de BRONTO SKYLIFT als USA i Canadà va tornar a l'empresa competidora E-ONE.






Imatges de Jaume Bonet - PIERCE TILLER - Honolulu Fire Dept.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui