Fins on es sap, la primera bomba contra incendis va arribar des d'Anglaterra fins a Boston al 1679.
Sembla que al 1743 un tal Thomas Lote va ser el primer que va construir una rèplica americana de la bomba anglesa, i es coneguda com a "Newsham".
D'ençà aquells llunyans dies fins el 1904, data en la qual es va designar com a "American LaFrance Fire Engine Company", va ser la unió de diferents companyies:
- Button Fire Engine Works, Waterford, N.Y. 1834
- Silsby Mfg. Company, Seneca Falls, N.Y. 1845
- Ahrens Mfg. Company i altres 1851
- Clapp & Jones, Hudson, New York 1862
- LaFrance Fire Engine Co. Elmira, N.Y. 1872
- Rumsey & Company, Seneca Falls, N.Y. 1840
- Gleason And Bailey Engine Works, N.Y. 1845
- Chicago Fire Extinguisher Chicago, Ill. 1866
- Chas T. Holloway & Co. Baltimore, Md. 1870
- Macomber Chemical Fire Ext. Worcester, Mass. 1871
- Thos. Manning, Jr. & Co. Cleveland, O. 1886
- Babcock Fire Extinguisher, Chicago, Ill 1890
La nova empresa es va ubicar finalment a Elmira (New York). Per primera vegada als Estats Units, una sola companyia fabricava camions escala, bombes d'extinció per productes químics, bombes a vapor, furgons amb mànegues de tots tipus, extintors i tota classe d'accessoris per intervenir en l'extinció de focs.
Desprès de que al 1995, Freightliner, companyia del Grup Daimler, adquirís American LaFrance, al 2002 i al 2006 canviés de lloc on fabricava els seus vehicles, i al 2008 tingués unes deutes superiors a 200 milions de $, protegint-se amb el que aquí anomenem "concurs de creditors", al gener de 2014, el seu propietari, Patriarch Partners, n'ordena el seu tancament definitiu, després de 180 anys compromesa amb el món dels vehicles i els estris de bombers.
ELS AMERICAN LAFRANCE DE BILBAO
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada