Passa al contingut principal

DENNIS - EL NOM HO DIU TOT, SOBRE TOT AL REGNE UNIT.






Si a la resta d'Europa continental, Magirus va ser un fabricant reconegut i solvent, a les illes britàniques el seu oponent van ser els germans John i Raymond DENNIS, que al 1904 varen decidir deixar de fabricar bicicletes i màquines a motor, per passar a construir vehicles comercials. 


Aquí tenim un dels catàlegs generals de DENNIS, de finals dels 70.











Catàleg de la col·lecció privada de Manel Biete

Col·lecció Manel Biete 2014

DENNIS tipus D 1970 , amb motor de benzina Rolls Royce  B61 o Jaguar 4,2 de 6 cilindres, encara no incorporaven persianes per els armaris de l'equipament.

En aquest detall del catàleg general s'hi poden veure les característiques tècniques comunes a la "D series"


Catàleg de la col·lecció privada de Manel Biete


CATÀLEG DE PLATAFORMES HIDRÀULIQUES SIMON SNORKEL SOBRE XASSÍS DENNIS - 1971




  

          










                    








DENNIS - SIMONITOR   - 1972




Però on veiem els tradicionals DENNIS "de tota la vida" es en els models de abans dels 70... per exemple:


Dennis D 1926 autor 111Emergency (Nova Zelanda)



DENNIS Light Six de 1936 (imatge de Pete Matten) Fire-Engines Photos.


DENNIS F8 motor Rolls Royce B60 6 cil. 175 CV (imatge de Pete Matten) Fire-Engines-Photos

Dennis F2  1948  Foto Steve Greenaway


Dennis F 12  1952 Foto Steve Greenaway


Dennis F 108 1971 - London Fire Brigade







Dennis F 8   1955 foto Steve Green




Dennis Light 4 - Bombers de Barcelona - Publicada a la revista Fahrenheit 451 amb la calca Bt-11 i Bt-12


Dennis Rapier versió per Alemanya , HLF rescat-extinció





Model a 1/76 de Oxford Models





Model únic a escala 1/87 fet per Salvador Balcells dels Light 4 de Bombers de Barcelona.














Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui