Passa al contingut principal

DENNIS - EL NOM HO DIU TOT, SOBRE TOT AL REGNE UNIT.






Si a la resta d'Europa continental, Magirus va ser un fabricant reconegut i solvent, a les illes britàniques el seu oponent van ser els germans John i Raymond DENNIS, que al 1904 varen decidir deixar de fabricar bicicletes i màquines a motor, per passar a construir vehicles comercials. 


Aquí tenim un dels catàlegs generals de DENNIS, de finals dels 70.











Catàleg de la col·lecció privada de Manel Biete

Col·lecció Manel Biete 2014

DENNIS tipus D 1970 , amb motor de benzina Rolls Royce  B61 o Jaguar 4,2 de 6 cilindres, encara no incorporaven persianes per els armaris de l'equipament.

En aquest detall del catàleg general s'hi poden veure les característiques tècniques comunes a la "D series"


Catàleg de la col·lecció privada de Manel Biete


CATÀLEG DE PLATAFORMES HIDRÀULIQUES SIMON SNORKEL SOBRE XASSÍS DENNIS - 1971




  

          










                    








DENNIS - SIMONITOR   - 1972




Però on veiem els tradicionals DENNIS "de tota la vida" es en els models de abans dels 70... per exemple:


Dennis D 1926 autor 111Emergency (Nova Zelanda)



DENNIS Light Six de 1936 (imatge de Pete Matten) Fire-Engines Photos.


DENNIS F8 motor Rolls Royce B60 6 cil. 175 CV (imatge de Pete Matten) Fire-Engines-Photos

Dennis F2  1948  Foto Steve Greenaway


Dennis F 12  1952 Foto Steve Greenaway


Dennis F 108 1971 - London Fire Brigade







Dennis F 8   1955 foto Steve Green




Dennis Light 4 - Bombers de Barcelona - Publicada a la revista Fahrenheit 451 amb la calca Bt-11 i Bt-12


Dennis Rapier versió per Alemanya , HLF rescat-extinció





Model a 1/76 de Oxford Models





Model únic a escala 1/87 fet per Salvador Balcells dels Light 4 de Bombers de Barcelona.














Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, a...

BOMBERS GENERALITAT DE CATALUNYA - ELS INICIS.

El 27 de juny de 1980 la Generalitat de Catalunya creà la Direcció General de Prevenció i Extinció d'Incendis i de Salvament, amb l'objectiu de: dotar Catalunya d'una xarxa de Parcs de Bombers que cobrís adequadament el territori, coordinar l'actuació dels diferents Parcs de forma que els recursos existents treballessin com una unitat, estimular la millora de les condicions de seguretat dels medis urbà, rural i industrial. Aquesta DGPEIS va agrupar tots els Cossos de Bombers existents a Catalunya procedents dels Municipis i de les Diputacions, quedant-ne exclosa la capital Barcelona, de la qual el seu Cos de Bombers encara avui, es independent de la Generalitat. Com a dada significativa, de les 4 Diputacions catalanes, la de Tarragona va ser la única que no va crear el seu Cos de Bombers Provincials, als anys 60, essent tots els cossos de bombers municipals en tota la província.  Bombers de Catalunya van néixer l'agost de ...

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats d...