Tot comença al 1880, quan a la petita localitat de Dissen a la Baixa Saxònia, en Heinrich Schlingmann construeix carros, carretes i carruatges. No es fins el 1936 que construeixen el primer camió de bombers, sobre una plataforma Opel Blitz de 2 T , que lliuren al cos de bombers voluntaris de la pròpia localitat de Dissen.
![]() |
Imatge oficial de la web de Schlingmann i del catàleg oficial 2015 |
1952 - Imatge oficial de la web de Schlingmann i del catàleg oficial 2015
1956 - Imatge oficial de la web de Schlingmann i del catàleg oficial 2015
1965 - Imatge oficial de la web de Schlingmann i del catàleg oficial 2015
Al 1972 presenten a la INTERSCHUTZ a Frankfurt am Mainz, la gama sencera de vehicles.
1972
LF-8 i TLF 8/18 (W)
Catàlegs col·lecció Manel Biete
RW - 1
INTERSCHUTZ 1980

INTERSCHUTZ 2015
Després de 135 anys, a la Interschutz del 2015, la SCHLINGMANN continua proveint als mercats bàsicament de Centre Europa, la seva producció, la qual continua sense incloure ni escales ni plataformes articulades, potser per alló que com que les fabriquen els altres i els venen tothom, deuen preferir dedicar-se al seu propi producte, fet a casa, que no sembla que els hagi anat malament del tot. Les bombes, sense poder-ho assegurar, sembla que son producció pròpia.
A continuació unes imatges pròpies preses a la fira de Hannover i els darrers catàlegs.
TLF - 2000 - ST - UNIMOG

TLF - 4000 - MAN - TGA
CATÀLEG GENERAL 2015
Catàleg col·lecció Manel Biete
VARUS 4 X 4 - VARUS 4 X 4 MSP
Aquesta era la autèntica novetat a la INTERSCHUTZ presentada per SCHLINGMANN, amb un show a l'estil televisiu, amb làser, projecció, cortines i música espectacular. Per primer cop, a la sèrie li donen un nom, en aquest cas VARUS, un General Romà a les ordres de l'emperador August, que va perdre 3 legions al ser atacades per el líder Germànic Arminius a la batalla del Bosc de Teutoburg.
Catàleg col·lecció Manel Biete
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada