Passa al contingut principal

SCHLINGMANN - 135 ANYS D'HISTÒRIA ...I SEGUINT

Tot comença al 1880, quan a la petita localitat de Dissen a la Baixa Saxònia, en Heinrich Schlingmann construeix carros, carretes i carruatges.  No es fins el 1936 que construeixen el primer camió de bombers, sobre una plataforma Opel Blitz de 2 T , que lliuren al cos de bombers voluntaris de la pròpia localitat de Dissen.

Imatge oficial de la web de Schlingmann i del catàleg oficial 2015
Més tard, ja construeixen sobre plataformes Magirus, Borgward i Mercedes.


1952 - Imatge oficial de la web de Schlingmann i del catàleg oficial 2015


1956 - Imatge oficial de la web de Schlingmann i del catàleg oficial 2015

1965 - Imatge oficial de la web de Schlingmann i del catàleg oficial 2015


Al 1972 presenten a la INTERSCHUTZ a Frankfurt am Mainz, la gama sencera de vehicles.




1972

 LF-8 i TLF 8/18 (W)



 Catàlegs col·lecció Manel Biete





RW - 1 




INTERSCHUTZ 1980




INTERSCHUTZ 2015

Després de 135 anys, a la Interschutz del 2015, la SCHLINGMANN continua proveint als mercats bàsicament de Centre Europa, la seva producció, la qual continua sense incloure ni escales ni plataformes articulades, potser per alló que com que les fabriquen els altres i els venen tothom, deuen preferir dedicar-se al seu propi producte, fet a casa, que no sembla que els hagi anat malament del tot. Les bombes, sense poder-ho assegurar, sembla que son producció pròpia.

A continuació unes imatges pròpies preses a la fira de Hannover i els darrers catàlegs.

TLF - 2000 - ST - UNIMOG




TLF - 4000 - MAN - TGA





CATÀLEG GENERAL 2015




Catàleg col·lecció Manel Biete


VARUS 4 X 4 -  VARUS 4 X 4 MSP



Aquesta era la autèntica novetat a la INTERSCHUTZ presentada per SCHLINGMANN, amb un show a l'estil televisiu, amb làser, projecció, cortines i música espectacular. Per primer cop, a la sèrie li donen un nom, en aquest cas VARUS, un General Romà a les ordres de l'emperador August, que va perdre 3 legions al ser atacades per el líder Germànic Arminius a la batalla del Bosc de Teutoburg. 




                                           Catàleg col·lecció Manel Biete






Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, a...

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats d...

BOMBERS GENERALITAT DE CATALUNYA - ELS INICIS.

El 27 de juny de 1980 la Generalitat de Catalunya creà la Direcció General de Prevenció i Extinció d'Incendis i de Salvament, amb l'objectiu de: dotar Catalunya d'una xarxa de Parcs de Bombers que cobrís adequadament el territori, coordinar l'actuació dels diferents Parcs de forma que els recursos existents treballessin com una unitat, estimular la millora de les condicions de seguretat dels medis urbà, rural i industrial. Aquesta DGPEIS va agrupar tots els Cossos de Bombers existents a Catalunya procedents dels Municipis i de les Diputacions, quedant-ne exclosa la capital Barcelona, de la qual el seu Cos de Bombers encara avui, es independent de la Generalitat. Com a dada significativa, de les 4 Diputacions catalanes, la de Tarragona va ser la única que no va crear el seu Cos de Bombers Provincials, als anys 60, essent tots els cossos de bombers municipals en tota la província.  Bombers de Catalunya van néixer l'agost de ...