Passa al contingut principal

INTERSCHUTZ 2015 - UNA VISITA ESPECTACULAR




Desprès de 35 anys, quan al 1980 ens vàrem apropar a la INTERSCHUTZ , la diferència entre el que s'hi exposava, la quantitat de visitants, el nombre d'expositors, i l'espai dedicat al motiu, puc afirmar que ha estat simplement espectacular. Per qui vulgui saber més de la Fira de Hannover, integrada a la Deutsche Messe, pot consultar les dades aquí .

I també com a curiositat, dels Bombers de la Hannover Messe, aquí. 

Les xifres que dona la organització, un cop finalitzat l'esdeveniment, son aquestes:  
  •  - 157.000 visitants
  •  - 106.000 metres quadrats, o sigui uns 14 camps de futbol de 100 x 75 metres, o la quarta part de tota la Fira de Barcelona (Montjuïc i Gran Via junts)
  •  - 1500 expositors de 51 països
  •  - Països amb més expositors per ordre : Xina amb 121, Itàlia i USA amb 90 cadascun
  •  -  Nova convocatòria de la Interschutz : 15 al 20 de Juny de 2020
L'esdeveniment, tenia 3 espais ben determinats, el primer, l'àrea de demostracions, on amb un programa diari que començava a les 09:00 del matí i acabava a les 17:00 hores, els constructors, els bombers de Hannover i altres, feien tasques demostratives dels nous vehicles i eines d'extinció, rescat, excarceració i salvament , tot amb foc real.


Una dotació dels Bombers voluntaris del municipi de CREMLINGEN en una prova d'extinció d'un vehicle en flames.


Dos dels vehicles dels Bombers de Hannover que participaven a les proves i exhibicions

Un altre vehicle dels Bombers de Hannover, en aquest cas un braç Bronto de 44 metres


El segon espai, eren els grans espais tancats "Halle" o pavellons  on els expositors presentaven els seus  serveis, productes i vehicles. Dels 26 pavellons de la Fira, la INTERSCHUTZ n'ocupava sis.

El tercer espai, situat a l'explanada de la torre Hermes, s'hi exposaven preferentment els vehicles de grans mides, els braços hidràulics, les escales telescòpiques i tot allò que no estava als grans espais tancats. 


Aquí teniu unes imatges preses per mi, des de la torre HERMES, de 60 metres d'alçada, que us donaran una idea del que hi havia exposat sols a l'explanada gran  de la Fira de Hannover. 

 
La Torre HERMES
































Tot i que no hi han xifres oficials, calculo en més de 300 vehicles de tots tipus els que s'han exposat, i no sols terrestres, doncs també hi havien helicòpters i vaixells petits.   

A part dels expositors, i com a les darreres edicions, hi havien les entitats socials, com la Deutsche Rotes Kreuz, les Asociacions de Bombers (Deutsche Feuerwehr Verband) i també la THW (Rescat i Salvament Tècnic Alemany), i per suposat els propis cossos de Bombers.

Berlin, Augsburg,  el cos de Bombers Federals Militars (Bundeswehr), i en un lloc destacat el cos dels Bombers de Hannover, que amb un estand dels més grossos, exposava diversos vehicles, entre ells els nous HLF-20 Magirus sobre xassís Mercedes Benz Econic, que han estat lliurats al cos en nombre de 16, per substituir els mateixos HLF-20 de la anterior sèrie.

  




També hi exposaven un nou ELW (vehicle de comandament, control i comandament) carrossat per GIMAEX

 


i finalment vehicles històrics





Així com la col·lecció a escala 1/87 sencera dels vehicles que formen el cos del  Feuerwehr Hannover i els Freiwillige Feuerwehr Hannover




En les properes setmanes, i aquest cop per tipus de vehicles, aniré penjant les imatges corresponents així com els catàlegs oficials que he pogut obtenir a la fira. Espero que us agradi.




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui