Passa al contingut principal

MERCEDES BENZ - MOTORS, PLATAFORMES I DIVERSITAT PER A ELS BOMBERS







Hem arribat a un gran entre els més grans. Però Mercedes Benz, Daimler  Benz o les diferents marques que han estat part de la marca, han fabricat mai cap vehicle de bombers? ; doncs segons la pròpia Mercedes Benz explica en el catàleg següent que, al 1888, Gottlieb Daimler va construir la primera bomba d'incendis accionada a motor.





 Com ja he comentat  a l'encapçalament d'aquest bloc, la meva intenció es compartir públicament tota la informació que he acumulat al llarg dels darrers 45 anys, mitjançant els documents, catàlegs oficials, fulls tècnics, imatges pròpies o de col·laboradors que m'ajuden per al gaudi de tots els que em seguiu, i als que us estic immensament agraïts.

Un dels meus recents col·laboradors es en Peter Snellen, que des d'els Països Baixos m'ha lliurat per compartir un document excepcional que parla del lliurament, al 1930, de 29 vehicles sobre xassís Mercedes Benz equipats per Karl METZ de Karlsruhe, per el Cos de Bombers de Lisboa, a Portugal,  de 5 tipus diferents:
  • 2 unitats per als Comandants
  • 5 unitats per als caps de Companyies
  • 5 unitats per els torns de sortides
  • 15 unitats extintors 
  • 2 unitats amb tanc extintors 



I també part d'un catàleg de la Mercedes Benz en col·laboració amb la Karl METZ, de l'any 1952.





Tot seguit, us poso un catàleg oficial de Mercedes Benz de l'any 1972, en el qual la pròpia marca, explica quin ha estat cadascun dels constructors especialitzats que va muntar cada vehicle fotografiat.

En aquest cas, s'hi poden veure vehicles manufacturats per Rosenbauer, Metz, Ziegler, De Boer,  Bachert, Total, Minimax, Kronenburg, Camiva, Nummela, Ruthmann, SEP, Gugumus-Charton, Matra, Kaiser, Kirsten i MFL, tots ells en una àmplia gama des de tancs, escales, grues, químics, i d'assistència en carretera.

A les darreres 2 planes del catàleg, Mercedes Benz fa un compendi dels diferents tipus de vehicles que s'hi fan sobre els seus models i xassissos, des de les ambulàncies, fins els vehicles aeroportuaris, passant pels de la Policia i els de serveis de neteja, tot un ventall prou ampli per satisfer les necessitats de qualsevol ciutat, empresa o institució.


























Catàleg de la col·lecció privada de Manel Biete 

INFORMACIÓ DELS MOTORS I DELS XASSIS MERCEDES BENZ PER A VEHICLES DE BOMBERS

Catàleg MERCEDES BENZ del 1972 dels xassís i motors específics per a vehicles de Bombers. De la col·lecció privada de Manel Biete.







Com es pot constatar, DAIMLER-BENZ no escatimava recursos en la producció de material tècnic i de promoció comercial per als seus clients.


Publicitat de Mercedes Benz al llibret del Centenari dels Bombers d'Hamburg




CATÀLEG CONJUNT MERCEDES BENZ - METZ DE LA PRODUCCIÓ SEGONS NORMA DIN

En un esforç més per fer arribar la informació al client objectiu final, els cossos de Bombers, la DAIMLER-BENZ també va fer un catàleg específic al 1972 en el qual presentava tota la producció de vehicles amb la superestructura construïda per METZ , en base a la NORMA DIN 14 502 Bl. 1, que per ser força singular, exposo tot seguit. 






 












Catàleg de la col·lecció privada de Manel Biete  

CENTRE DE COMANDAMENT SOBRE AUTOBÚS O-305 MERCEDES


Catàleg de la col·lecció privada de Manel Biete 




Espai Mercedes Benz a la Interschutz 1980 - Imatges preses per Manel Biete


Adhesiu del stand Mercedes 


Les següents imatges, de les quals desconec l'autor, varen ser preses en alguna INTERSCHUTZ anterior a la del 1980.










Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui