LOGO OFICIAL BRÄNDLE |
Brändle va ser fundada per Tony Brändle el 1946 a Wil, al cantó suïs de Saint Gallen, i es va transformar en una societat anònima familiar. Avui la casa Tony Brändle AG està dirigida per Claudia Brändle.
La companyia Brändle va començar la seva carrera com carrosser, en ràpid desenvolupament en estructures especials per a la indústria del transport. A principis dels anys 60, Tony Brändle va aconseguir posicionar-se com subcontractista per a la construcció dels vehicles d'extinció d'incendis. I ho varen fer des de 1961 fins a 1968 per a l'empresa MOWAG, també suïssa i del cantó de Thurgau, de la que en trobareu una entrada en aquest mateix bloc.
El seu primer vehicle amb marca pròpia Brändle, es va col·locar al mercat l'any 1969. A través del desenvolupament continu, l'empresa Brändle pot estar segura avui de ser una de les principals companyies suïsses especialitzades en la construcció de vehicles de bombers. Des de els seus inicis, Brändle ha utilitzat les reconegudes bombes d'aigua per incendis GODIVA .
Tot seguit, uns dels primers catàlegs dels seus vehicles per a bombers, dels anys 70. Com veureu, utilitzaren xassís de constructors americans, com DODGE, motors CHRYSLER, igualment com ho feia MOWAG, i també xassís Mercedes Benz convencionals i UNIMOG.
Catàlegs de la col·lecció privada de Manel Biete
Un dels models, el E-33, que es quasi un "omnibusform" sobre xassís INTERNATIONAL, el va dedicar en Tony Brändle a la seva esposa, Elisabeth, pel seu 40 aniversari.
Una de les característiques habituals dels constructors de camions de bombers suïssos, degut a la muntanyosa orografia del país alpí, es que la immensa part dels vehicles son de tracció total 4 x 4. Un altra de les característiques molt habituals, també es que munten els neumàtics dels camions pesants amb llantes Trilex del tipus d'artilleria o oberta. Sembla que son més lleugeres que les de disc tancat i costen menys de canviar.
Dos imatges de llantes obertes o d'artilleria
Podeu veure tota la informació actual de BRÄNDLE a la seva plana a la xarxa:
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada