Passa al contingut principal

STRASBOURG - Visita SP - SDIS 67 du Bas - Rhin





Durant el mes de Setembre de 2018, i aprofitant una visita turística planificada pel Novembre  a  Strasbourg (França), vaig decidir demanar una autorització per visitar el  Cos dels Sapeurs-Pompers du Bas-Rhin de la ciutat.


Molt amablement, el Tinent Coronel David Glohr, Comandant de Companyia Euro Métropole de Strasbourg Centre, em va concedir l'autorització per fer la visita guiada al Centre CIS Ouest de Strasbourg, el Parc principal dels 3 que hi ha a la ciutat. 


En una hora aproximadament, vàrem  poder veure tot el parc mòbil i ens varen explicar detalladament els recursos mòbils i humans de que disposen per donar servei a aquesta ciutat, capital de l'Alsàcia, i seu del Parlament Europeu.



 ORGANITZACIÓ

França està organitzada territorialment en Departaments i el Bas Rhin té el número 67, així doncs els serveis d'incendis i socors s'anomena SDIS 67 du Bas Rhin. El Departament té una població de 1.200.000 habitants dels que 277.000 son  a  Strasbourg. (2015).

En total, el SDIS 67 disposa de 257 centres d'atenció per incendis i socors, distribuïts en:


  • 7 Companyies que coordinen l'activitat de les seves UT (unitats territorials)
  • 51 Unitats territorials
  • 11 Cossos Municipals
  • més de 1.000 vehicles, incloent-hi remolcs i embarcacions
A més, d'un servei de la salut i de socors mèdic.

Els efectius humans s'enfilen per sobre dels 5.000, amb mes de 600 Bombers Professionals, més de 4.400 Bombers Voluntaris i 140 administratius i tècnics.


INTERVENCIONS


Les intervencions al 2017 han estat les següents:

  • Socors a les persones:    46.312
  • Serveis diversos:            13.994
  • Incendis:                         5.553
  • Accidents de trànsit:         3.536
  • Riscos tecnològics:               556
TOTAL INTERVENCIONS:        69.951


https://www.sdis67.com/fr/sdis-67/etablissement-public/chiffres-cles


Caserna a la Petite France amb accés fluvial pel darrera


Garatge principal








GARATGE SEGON


En aquest segon garatge es on tenen ubicats els vehicles suport per a Contenidors especials.



En els moments en que vàrem fer la visita, estava de servei l'Ambulància i no la vàrem veure al Garatge del Parc.




Vull agrair al Tt.Coronel David Glohr i a tot el seu personal, la amabilitat, entusiasme i comprensió que varen mostrar al llarg de tota la nostra visita. Merci beaucoup.


Publicat al 26/11/2018








  






Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui