Passa al contingut principal

INTERSCHUTZ 2015 - VEHICLES EXTINTORS - MAGIRUS










Amb més de 12 referències en catàleg de vehicles extintors sota normes, i una infinitat de possibilitats que ofereix la tecnología i el know-how de Magirus, no es d'estranyar que els vehicles exposats a la INTERSCHUTZ a Hannover fossin legió.

Primerament podreu veure els vehicles sota normes i per usos diguem-ne habituals, com auto tancs amb bomba per entorns urbans, rurals i industrials, de categories lleugers mitjans o pesants.

Més a vall, veureu el sistema de turbina autònom o sobre vehicle anomenat AIRCORE TAF. 


TSF-W i  MLF
LLEUGERS

Els tancs bomba lleugers TSF i MLF son vehicles sobre xassís IVECO DAILY (o d'altres constructors sota comanda) de 6 fins a 7,5 tones, amb tracció 4 x 2 o 4 x 4, equipats amb tanc d'aigua de 500 litres, bomba integrada (MLF) o bomba portàtil (TSF) i donada la seva gran capacitat d'espai, poden dur una gran quantitat d'aparellatge de salvament i extinció. La cabina pot integrar fins a 1 5 bombers i es pot demanar també amb integració dels ERA als seients.


CATÀLEG MAGIRUS TSF - W 





CATÀLEG MAGIRUS MLF



MAGIRUS MLF - Bombers de Hannover Recinte exhibició i proves a INTERSCHUTZ 2015
  

HLF - 10, 20 , KATS  i TLF - 3000, 4000.
MITJANS

En aquest grup, MAGIRUS ofereix 7 opcions que permeten ja unes àmplies possibilitats de material i de agents extintors, de tal forma que en quant al volum dels tancs comencen amb un mínim de 2.000 litres d'aigua (HLF-10) arribant fins els 4.000 litres en el cas dels TLF-4000. Amb excepció dels TLF-3000 i 4000 que se subministren sobre xassís 4 x 4, la resta de vehicles es poden demanar amb versions 4 x 2 i també 4 x 4.


MAGIRUS HLF-10 ALL WHEEL i S






MAGIRUS HLF-20 ALL WHEEL i S







MAGIRUS LF-KATS








MAGIRUS TLF-3000 i 4000







MAGIRUS AIRCORE TURBINE TAF


La companyia italiana EmiControls es la dissenyadora d'aquestes turbines que permeten, mitjançant aigua o escuma polvoritzada impulsada per una hèlix de grans dimensions, projectar el corrent amb un ampli ventall que ofega literalment el foc, sense necessitar quantitats ingents d'aigua.

El sistema es l'evolució dels canons de neu per complexes d'esquí que la companyia mare TechnoAlpin, fundada a Bolzano (Itàlia) al 1990, va dissenyar i que al 2011 va re- dissenyar  per altres aplicacions fundant la EmiControls.

Al 2015, va signar un acord amb MAGIRUS GmbH per tal que aquesta s'ocupes de distribuir aquests sistemes sobre vehicles amb el nom MAGIRUS AIRCORE.   















Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui