Passa al contingut principal

INTERSCHUTZ 2015 - MAGIRUS VEHICLES EXTINTORS ARFF PER AEROPORTS









Aquests eren els vehicles que MAGIRUS va exhibir com a ARFF (Airport and Rescue Firefighting)a Hannover. Les característiques principals d'aquests vehicles son, per un costat, la enorme capacitat d'elements extintors que poden dur, principalment aigua, escuma i en alguns casos i com a opció, pols, i que com a mínim son de 9.000 litres d'aigua.
Per altra banda, la gran velocitat que poden desenvolupar, amb una elevada acceleració. 
Estem parlant de puntes de fins a 135 kms/hora, i de 25 segons de 0 a 100 kms/hora segons versió. Si tenim en compte que aquests gegants poden arribar a desplaçar fins a 52.000 kgs, podem imaginar la potència que tot el conjunt té disponible, que poden estar en el cas dels 8x8, als voltants dels 794 kW / 1080 PS (EURO III). 
Però també s'ha de tenir en compte que les bombes  per projectar aigua, per exemple, tenen uns caudals de 9.000 litres/minut a 10 bars. Es a dir, si llencen aigua sense control en 1 minut i escaig, buiden tot el tanc.



MODELS

El primer d'ells, un DRAGON X6 TEP ja estava acabat per a AENA, l'operador dels aeroports estatals espanyols.








Els següents SUPERDRAGON X8, sembla que encara no tenien operador o client assignat. Hi ha una versió amb xassís llarg i distancia entre eixos de 505 cms (LWB) i una versió amb xassís curt de 405 cms (SWB). 

Catàleg de la versió curta LWB



El de la exhibició era el de xassís llarg LWB


Finalment els models IMPACT X6 i SUPERIMPACT X6










MAGIRUS SUPERIMPACT X6




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui