Passa al contingut principal

MORITA CORPORATION - JAPÓ MOSTRA EL SEU ESTIL







HISTÒRIA RESUMIDA



A l'abril de 1907, Soshaku Morita estableix l'Associació per a la Protecció contra el foc i comença a fabricar bombes per desinfecció i extintors. No es fins a Març de 1918 que es funda la  Morita Seisakusho Ltd a Minato-ku, Osaka City, amb un  capital de  1 milió de  Yens.

Al llarg dels següents anys es van obrir seus a diferents llocs de Japó i al 1939 es canvia la denominació original pel de Morita Pump Kogyo.Co.,Ltd.

Al 1950 es construeix la primera escala de 30 metres totalment metàl·lica i automàtica. Al 1957 es construeixen unitats amb escales hidràuliques de 12 metres.

Al 1960 es construeix la primera plataforma de salvament al Japó del tipus Snorkel. 

Al 1961 es canvia el nom de la companyia per el de Morita Fire Pump MFG. Co.,Ltd.

Al Març de 1965 es lliuren 114 vehicles per extinció de focs químics a la Direcció de Compres del Exèrcit dels Estats Units, guanyant ressò i prestigi a nivell internacional.


Imatge de la pàgina MORITA MUSEUM 
 Al 1940 es construeix la primera escala de 40 metres.

Al 1974 es lliura una escala de 40 metres als Bombers de Chicago, el primer vehicle que Morita exporta als Estats Units americans.


Imatge de la plana "CHICAGO AREA FIRE"  propietat de Bill Friedrich

Al 1990 es construeix la primera escala de fins a 50 metres.

Al Maig de 1995 es fabrica i es posa a la venda el primer sistema per extinció d'incendis a base d'aigua de mar, consistent en vehicles amb bomba de gran caudal, vehicles amb mànegues de gran diàmetre i gran llargada i sistema de bombes flotants.

Al 1997 s'obre la oficina comercial a Beijing , Xina,  i es canvia la denominació comercial per la de MORITA CORPORATION.

Al 2005 es lliura la primera unitat de vehicle d'extinció, rescat i ambulància combinats,  a la ciutat de Matsudo, a la prefectura de Chiba.





Imatges extretes de la xarxa 
Al 2010 MORITA presenta a la INTERSCHUTZ a Leipzig, el vehicle conceptual per a l'extinció d'incendis forestals. Al següent enllaç podreu veure molta més informació d'aquest vehicle.

 http://www.morita119.com/en/innovation/awards/index.html







Imatges extretes de la xarxa


Imatges cedides per Uwe Gompf, INTERSCHUTZ 2010 Leipzig






Al 2015 a la INTERSCHUTZ 2015 a Hannover, presenten el HABOT - MINI, un nou sistema per extingir focs que no utilitza aigua.


Imatge MANEL BIETE

Aquest 2016, la MORITA es fa amb el 100% de las accions de la BRONTO SKYLIFT OY AB.

Per un recull més extens de la història de MORITA, si us plau, segui aquest enllaç.  
















IMATGES PRESES A LA INTERSCHUTZ 2015 A HANNOVER



Imatges cedides per Uwe Gompf, INTERSCHUTZ 2010 Leipzig







                           IMATGES PRESES A LA INTERSCHUTZ 2015 A HANNOVER




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui