Passa al contingut principal

FIRE SERVICE IN TOKYO '77



Portada del llibret de 32 pàgines que molt amablement el Servei de Bombers de Tokyo em va enviar al 1977, ara fa 39 anys. A la darrera plana hi ha un petit històric del servei de Bombers, que comença a l'era Edo (Edo era l'antic nom de Tokyo) des d'el 1603 fins el 1867., i acaba al 1976.

Diverses informacions que considero de gran interès m'han sobtat d'aquest recull i les podeu llegir tot seguit. Estan a la darrera plana del llibret.

En primer lloc, al 1643 els senyors feudals ja tenien organitzades 4 brigades permanents anomenades "Daimyo Bikeshi", aixó sí, per protegir exclusivament els seus habitatges, magatzems i propietats d'aquests senyors.

Ja al 1719,  hi havia 48 brigades de voluntaris de la població civil ("Machi-Bikeshi"), les primeres en protegir al públic en general, a Edo.

Al 1870, varen importar la primera bomba de vapor des Anglaterra. Al 1913 ja en tenien 15 unitats. Al 1919 també varen importar la primera bomba American LaFrance dels Estats Units.

Al 1919, es va establir  el nº telefònic d'emergències, com  el 112.

Al primer de Setembre de 1923 va esdevenir el gran terratrèmol "Kanto", ocasionant la mort de més de 100.000 vides i enormes destrosses a les àrees de Tokyo i Yokohama.

Ja al 1927 es va substituir el telèfon 112 d'emergències per l'actual 119. Just en sentit invers que el utilitzat en tot el continent americà, recordeu que es el 911.

Al 1936, la divisió de Bombers del servei de Policia de Tokyo va inaugurar el servei d'ambulàncies, amb 6 unitats.  

Al 1944 durant la 2ª Gran Guerra WWII, es va arribar als 10.934 bombers , quedant-se en uns 7.000 un cop finalitzada.

Al 7 de Març de 1948 es funda el Tokyo Metropolitan Fire Board, ja totalment independent de la Policia .

Al 1949 s'insta-la la primera de Sala de Comunicacions al Servei Central on es rebran totes les trucades al 119.    

Al 1961 es posa operatiu Laboratori de les Ciències del Foc.

Al 1964 moren 19 bombers en una explosió química als magatzems Katsushima a Shinagawa, Tokyo.

Al 1966 es posa operatiu el Cos d'aviació dels Bombers, amb 1 aparell de 7 places per usos múltiples, com en incendis i transports de pacients.

Al 1970 es lliura el vaixell apaga focs "Miyakodori"  de 1.000 tones amb moderns equipaments per al servei al Port de Tokyo. La flota actual consta de 9 vaixells.

Imatge extreta de la web http://www.tfd.metro.tokyo.jp/ts/sa/disaster.html


Al 1972 entren al Cos de Bombers 64 dones-bomber.

Al 1973 s'incorpora al Cos d'aviació, l'helicòpter de 20 places "Yurikamome", totalitzant una força de 5 unitats aèries. Es posen en marxa 8 unitats de rescat, que es el nombre d'helicòpters actual.

Imatge extreta de la web http://www.tfd.metro.tokyo.jp/ts/sa/disaster.html
1976 es la data en la qual s'inaugura el nou edifici central HQ a Hotemachi, portada d'aquest llibret. 

Actualment el Cos de Bombers de Tokyo TFD disposa de 1.951 vehicles  (Abril 2015) distribuïts segons el tipus en:

  • 489 Autobombes
  • 48 Autobombes amb escuma
  • 86 Autoescales
  • 6 Squirts 
  • 34 Vehicles de rescat de 3 tipus diferents.
  • 18 Vehicles de rescat tipus "Hazmat" (Matèries perilloses - Hazardous Materials)
  • 238 Ambulàncies
  • 8 Vehicles de rescat pesants.
  • 6 Vehicles especials per alliberar els carrers d'obstacles.
  • 10 Vehicles d'enllumenat.
  • 20 Motocicletes per extinció de focs.
  • 9 Vaixells
  • 7 Helicòpters 
I assignats a 81 quarters o parcs de l'àrea metropolitana, amb un total de 13 milions d'habitants, i uns recursos humans que superen els 18.000 membres.
  
Espero gaudiu tant com jo d'aquest petit bocí d'història dels Bombers de Tokyo.

Trobareu informació actual a la xarxa, sobretot en japonès i algunes coses en anglès.  



     


    



   
  


  

   



   


   



   




     


  

 




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui