Passa al contingut principal

ALCO MONITORS - ALBACH & CO.Fàbrica especial d'aparells per extinció d'incendis



Una mica d'història, establerta al 1871 com a ALBACH (Alemanya), desenvolupa la marca ALCO. Al 1904 s'estableix Hornung, desprès passarà a nomenar-se AWG, nom de la actual propietària de ALCO. Al 1965, els monitors ja es poden controlar remotament i es comencen a utilitzar als escenaris de teatre. Al 1968 es dissenyen i construeixen 2 monitors per la companyia de petrolis  Uncle John a Holmenkolm a Noruega. El caudal es de  80,000 l/min. Al 2011 la companyia  Lancier Hydraulik GmbH es integrada a AWG  i es trasllada a  Giengen. Al 2012 la  Albach GmbH & Co. KG s'integra a la AWG i es desplaça a  Ballendorf.

Quan la necessitat de caudals per extingir tota classe de focs ultrapassa la normalitat i es requereixen volums equivalents a un contenidor de mercaderies cada minut, es quan els monitors ALCO agafen la paraula.

Ja sigui sobre plataformes estacionàries a refineries de petrolis, plantes químiques o indústries perilloses, sobre vehicles terrestres o sobre vaixells, la gama ALCO cobrfeix totes les necessitats.

Tots els grans carrossers de vehicles per extinció d'incendis confien aquesta part dels seus productes finals a empreses molt especialitzades i ALCO es una d'aquestes.

A continuació podeu veure uns prospectes de finals dels anys 60 i principis dels 70, on reconeixereu aquests importants elements situats en vehicles per tots coneguts.      











Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui