Passa al contingut principal

INTERSCHUTZ 2015 - NOVETATS KRONENBURG





Fundada al 1823 per la família Kroneburg holandesa, aquesta empresa presentava 3 vehicles a la fira de Hannover. Situada a la localitat de Wanroij, a la província de la Brabantia del Nord, 2 eren ARFF per aeroports i el tercer una unitat urbana per a primera intervenció.

Stand de la KRONENBURG FIRE a la fira de Hannover

MAC CT009 - Gran vehicle d'intervenció per aeroports, aquest vehicle en execució 8 x 8 inclou un tanc d'aigua fins a 18.000 litres, i un altre d'escuma fins a 2.000 litres.  La capacitat de la bomba es de 8.000 litres per minut. Espot lliurar amb fins a 2 motors (DEUTZ) i una potència de fins a 1.400 HP.








El segon vehicle també per aeroports, es el MAC CT012, presentat en la seva versió bàsica de 4 x 4 , està construit en Composite, el que li permet tenir un mínim manteniment i un alta resistència a la corrossió, en altres paraules, la carrosseria està lliure de manteniment.

Una característica d'aquest vehicle, es que permet una dotació de fins a 7 agents amb tot el seus EPI's 








Finalment, el vehicle tipus urbà denominat "SUPREME LINE" permet la configuració sota comanda específica per a cada client i necessitat. Com en la immensa majoria de la resta de fabricants, la cabina per a la dotació està integrada formant una peça amb el compartiment d'armaris per els equips d'intervenció. 










Comentaris

  1. Felicitats i gràcies per la pàgina. És un gran tribut als Bombers i una bona ajuda per aquells que hi estem interessats. Per la meva part tinc un blog dedicat bàsicament a la Fotografia on també hi ha una secció de bombers (http://carlesmitja.net/category/firefighting-2/), on de moment hi vaig publicant imatges de miniatures de bombers de la meva col·lecció amb una petita explicació. És aquí on potser em podeu ajudar. Estic preparant una entrada sobre un Magirus Deutz Saturn 6500 RKW7 que com sabeu és un camió grua de 7Tn, similar al que va servir a Bombers de Barcelona a partir de 1960. He sentit alguna vegada que el camió, amb tracció a les 4 rodes, es podia moure fins i tot lateralment quan estava aixecat de la part del darrera amb els estabilitzadors de que disposava. Aquests tenien unes rodetes de cautxú a l'extrem. És cert? Si és així, com es feia la tracció lateral?, amb energia elèctrica? Moltes gràcies per endavant i felicitats de nou. Carles

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies Carles pels teus comentaris positius i que m'animen a millorar cada vegada el meu bloc. En quant als RKW-7, hi van estar tant els de versió urbana com els de 4 x 4 o A (Allrad en alemany). Tots ells duien els conjunts de rodes desplegables posteriors activats manualment , quina finalitat era la d'afegir estabilitat i seguretat al vehicle quan manipulava càrregues amb la ploma en direcció contrària a la marxa del mateix vehicle, i que també complementaven amb uns gats laterals desmuntables per assegurar l'àrea de desplaçament lateral en els girs de la ploma. Per tant, el camió no tenia capacitat de moure's lateralment en les seves actuacions.
    Els que sí es podien desplaçar lateralment, eren les grues que els Bombers de Frankfurt varen adquirir al 1977, 1978 i 1985 en nombre de 3, a l'empresa suïssa Hydrokran, model SATURN 25, per a usos militars, adaptades segons les especificacions dels propis Bombers de Frankfurt. En aquest mateix bloc podràs veure una imatge a l'entrada de MAGIRUS a l'apartat dels vehicles de rescat RW i RKW.

    ResponElimina
  3. Moltes gràcies Manel per les explicacions. De la traducció d'un text que vaig trobar en alemany sobre els RKW sembalva poder-se deduir que era possible el desplaçament lateral. Tot i això, no veia clar com es podia transmetre la força de tracció a les rodes dels estabilitzadors. Tot i que era jovenet quan vaig veure el RKW de Barcelona posant sobre les vies un tramvia Washington que havia descarrilat, recordo perfectament els estabilitzadors laterals i no tenien pinta d'incorporar cap mena de tracció independent. La teva explicació és més raonada. Si fas una ullada a la secció Firefighting del meu blog, t'agrairé que em comentis la teva opinió d'expert. jo només soc un aficionat amb informacions a vegades dubtoses tretes d'aquí i allà. Gràcies de nou

    ResponElimina
  4. De res, Carles, res em fa mes feliç que poder compartir els coneixements que he anat aprenent jo també de molts altres experts i professionals al respecte. i es que aquest tema dels Bombers, que qui no ho coneix d'a prop deu pensar que s'acaba en el color vermell dels vehicles, dona per anys i anys de comentaris, imatges i fets.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui