Passa al contingut principal

INTERSCHUTZ 2015 - VEHICLES EXTINTORS - EMPL - AUSTRIA



Josef Empl es el nom del fundador de la firma EMPL que es crea al 1926 a la població austríaca de Kaltenbach, al Tirol, en un espai on els esports de neu i d'hivern son els reis.
 
El seu programa de fabricació té tres línies que son:
  • Vehicles d'emergències per a rescat i extinció d'incendis.
  • Vehicles comercials des de bolquets fins a vehicles tallers.
  • Vehicles per logística de transport, militars, ambulàncies, antidisturbis i especials.

Amb a prop de 500 treballadors, 4 centres de producció a Àustria i 2 a Alemanya, la EMPL té unes capacitats de fabricació i lliurament als mercats local i internacionals on opera regularment, molt importants. On més es lliuren els seus vehicles a part d'Àustria, es als mercats EMEA (Est, Orient Mitjà i Àsia) , i també al continent Africà. La  llista de països compradors, inclou des de la Xina, passant pels Emirats Àrabs, el Gabo,  Shanghai o Estònia.
 
Una de les característiques de EMPL es la seva capacitat per fer vehicles totalment a mida per a les empreses privades. Així empreses com la alemanya BASF o la sueca SECURITAS entre moltes altres, han adquirit al llarg dels anys, vehicles especials dissenyats per EMPL per els seus serveis privats de bombers a les seves factories ja siguin aquestes químiques, petrolíferes o d'altres sectors.
 
A la INTERSCHUTZ 2015, la EMPL va presentar diversos vehicles entre els que vull destacar els següents:
 
 
PRIMUS - NOUS ESTÀNDARDS EN VEHICLES D'EXTINCIÓ I RESCAT EMPL
 
 
 
 
 
Podeu veure aquí el PDF sencer amb les característiques d'aquest nou concepte, dissenyat per a cossos de bombers municipals.


VEHICLE INDUSTRIAL ILF3000/1000 PER A LA FACTORIA DE LA BASF A MINDEN
 

 
Aquest vehicle, incorpora un tanc d'aigua de 3.000 litres i un tanc d'escumogen de 1.000 litres, un generador de 30 kVA , un pal extensible de llum amb 6 projectors de xenó, un  frontal pivotant aspersor d'aigua, i un canó monitor amb caudal de 4000/2000 litres/m. Al sostre, les escales i els manegots per a subministrament d'aigua a la cisterna, estan col·locats sobre una base que es desplaça elèctricament cap el darrere i bascula a vall per facilitar les maniobres de càrrega i descàrrega, sistema que a Holanda ja fa anys que s'utilitza i que, ara, sembla que a la resta de països europeus s'anirà imposant, per la seva facilitat, seguretat i descàrrega de feina als bombers.  
 
 
VEHICLE INDUSTRIAL EMPL "SCORPIO" PER ALS BOMBERS DE LA "SECURITAS" A ALEMANYA
 
 


L'EMPL Escorpio, que podríem considerar un vehicle tri extintor,  disposa dels següents elements:
  • Tanc d'aigua de 2.000 litres
  • Tanc d'escumogen de 1.000 litres
  • Dipòsit de pols de 500 quilos
  • Braç hidràulic desplegable fins a 25 metres d'alçada, per a ús com a grua, suport de monitor, suport per a càmera tèrmica i de vídeo i també com a punt de subjecció per a una cistella de treball amb capacitat de fins a 1.300 quilos.  
 
 
 
 
 




 
 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui