Passa al contingut principal

ROSENBAUER - ENTRADA ESPECÍFICA




Imatge propietat de ROSENBAUER extreta de https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rosenbauer_logo_250mm_300dpi_rgb.jpg


KONRAD ROSENBAUER KG - LINZ

Fundada al 1866 per Johan Rosenbauer, no va ser fins el 1906 que va començar a fabricar producte i els seus primers camions  es varen construir al 1920, i al 1926,  l'exportació dels mateixos a la Xina.

Imatge de catàleg - Col·lecció de Manel Biete

Imatge de catàleg - Col·lecció de Manel Biete

Es al 1968 quan es traslladen a la actual seu de la empresa a Leonding, a prop de Linz i d'ençà aquella data, l'empresa no ha fet més que créixer.

Al 1998 adquireixen la Metz alemanya, i al 2011 tanquen la comanda més grossa de la seva història, per un valor de 245 Milions d'€ per subministrar vehicles a l'Aràbia Saudí. 

Amb empreses pròpies participades des de Espanya (1983) fins a Sudàfrica, USA, Suïssa o el Regne Unit, actualment el Grup Rosenbauer es pot considerar el productor més gran del món.

Una Joint Venture a Rússia s'encarrega de construir les superestructures específiques Rosenbauer sobre xassís russos (Kamaz i altres) per subministrar exclusivament al mercat local, Moscou i la resta del país.  

Imatge del Rosenbauer Magazine . 2011 

Al 1994, es presenta a la Borsa de Valors, com ROSENBAUER INTERNATIONAL AG.

Segons informa ROSENBAUER en el seu Magazine 2014, el Grup va tancar el 2013  amb unes vendes globals per sobre dels 735 Milions d'€, i uns beneficis NETS de 42,3 Milions d'€ .



VEHICLES PER AEROPORTS I ARFF

PUMA


CHEETAH






Imatge cedida per Javier Bocanegra

CHEETAH a escala 1/87 realitzada per Francesc Climent

 CHEETAH i JUMBO CHEETAH a escala 1/87 realitzades per Francesc Climent


JUMBO CHEETAH




BUFFALO



Buffalo a la INTERSCHUTZ 1980


SERIE FOAMATIC

AIR CRASH TENDER FOAMATIC 7000


AIR CRASH TENDER FOAMATIC  8000



SIMBA





INTERSCHUTZ 1980

VEHICLES BOMBA AMB TANC URBANS I RURALS

TLF - 400




TLF - 800



Model escala 1/50 Del Prado. Rosenbauer MB VARIO 815 - Light Pumper dels Bombers de Barcelona 1995. Col·lecció de Manel Biete



BLF - PINZGAUER 6 X 6

Pinzgauer a la INTERSCHUTZ 1980
TLF -3000




TLF - 9000






ULF - VEHICLE UNIVERSAL

ULF - COBRA






ULF - 3200




ULF - 10000



BLS - SUBURBAN



VEHICLES DE SALVAMENT I RESCAT

ESCALA DL 25+2



RW- 1 UNIMOG




RLF - T2000


Vehicle de rescat per túnels, RLF-T2000 - rail-route combinat, sobre xassís ÖAF (MAN) - FOTO AUTOBILD 



ALTRES VEHICLES I XASSIS ROSENBAUER




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui