A continuació, i per carrossers, exposo els vehicles que han presentat cadascun d'ells a la fira. En aquesta ocasió, tant IVECO-Magirus, com ROSENBAUER-Metz, han presentat noves escales en alçades mai vistes, 68 metres Magirus, i 64 metres Metz.
I pel que fa a les plataformes i braços aèries, BRONTO ha exposat un braç de fins a 107 metres d'alçada.
Com a novetat, IVECO-Magirus ha presentat per primer cop un vehicle adaptat a la normativa americana, la NFPA, es tracta del model M34L-H, que a més d'integrar una escala de 34 metres, també disposa d'un tanc d'aigua de 2.000 litres i la bomba corresponent de fins a 4.000 litres/minut. Per acabar de tenir una imatge més americana, el vehicle va muntat sobre un xassís IVECO Stralis AD260S42 Y/PS 6x2x4 de tres eixos, i a la part del darrere, incorpora un espai accessible per ubicar les escales addicionals.
Per no ferir susceptibilitats i preferències, l'ordre de les marques es alfabètica. Així doncs, el primer es:
El fabricant finlandès, que pertany al grup americà Federal Signal, exposava a l'aire lliure, 8 braços d'alçades entre els 44 i els 104 metres, realment impactant. De fet, es podria dir que son els líders en quan a alçada, i amb una quantitat de més de 6.700 plataformes subministrades els darrers 50 anys a més de 120 països, sembla que pocs els poden igualar.
Curiosament, una de les plataformes exposades, ja estava destinada al Cuerpo de Bomberos Municipales de Madrid, es tractava d'una RPX - F 70, d'una alçada operativa de 70 metres, cistella fins a 500 kgs de capacitat sobre xassís SCANIA de 5 eixos. La sèrie RPX de braços articulats, no disposa de escala en paral·lel.
Un altre dels models exposats era el BRONTO F 44 RXL-ER, aquest encara sense propietari, com a eina de demostració. El xassís també SCANIA marca també escandinava, tot i que ara està sota el paraigües del Grup Volkswagen - MAN.
La sèrie RXL es "cosina" de la sèrie RPX i sí que incorpora escala lateral d'emergència. Amb alçades que van dels 32 als 55 metres, son la sèrie que ha fet famosa la qualitat i versatilitat de les plataformes BRONTO arreu del món.
Com ja deveu recordar els que em seguiu, als Estats Units USA, el representant de BRONTO SKYLIFT es E-ONE.
Aquest fabricant italià, establert al 1965, fabrica braços i plataformes aèries per treballs en emergències, construcció i indústria, amb alçades des de 28 fins a 72 metres (per incendis i emergències) i en el seu dia, era un dels subministradors de les plataformes ALP de IVECO-Magirus. A la fira, exposava 2 models, el DT28F, i el ALP 444E .
DT28F
Presentada com a Premiere a Hannover, la plataforma CELA DT28F es un doble braç telescòpic articulat, amb una alçada operativa de fins a 26 metres, capacitat de càrrega de la cistella fins a 350 Kgs i possibilitat d'ubicar la llitera de rescat. Comandaments CAN-Bus, sistema de columna seca 1,5" per aigua a tot el braç, i automatització del plegat del braç i anivellat del vehicle.
Com veieu, la unitat exposada a la fira, duia també l'anagrama VOGT, possiblement l'empresa que ha venut aquest vehicle al mercat suïs.
ALP444E
El model ALP444E té una alçada de treball de 44 metres, i encara resten dos models més que arriben als 55 i als 72 metres cadascun.
Catàlegs oficials de la CELA SRL italiana extrets de la seva plana a Internet
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada