Passa al contingut principal

INTERSCHUTZ 2015 - VEHICLES DE RESCAT AERI, ESCALES I BRAÇOS - MAGIRUS - IVECO




http://www.magirusgroup.com/de/en/features/new-turntable-ladder-design/


Com no podia ser d'una altra manera, MAGIRUS va fer honor al seu nom i amb un total de 32 vehicles diferents, exposà tota la gama d'escales actualment disponibles. Com a novetats, la M 68L 2 , de 68 metres d'alçada, la més alta al món, de moment, i la M 34L-H Heavy Duty, adaptada a la normativa de la NFPA, incorporant bomba i tanc, seguint una tendència d'arreu al respecte. 

Un altre de les novetats que MAGIRUS presentava, era la opció de subministrar les escales sobre xassís de 3 eixos, amb el tercer direccional. Aixó millora la distribució de càrregues i fa més maniobrable el vehicle.

Finalment, MAGIRUS continua oferint la sèrie MULTISTAR, que amb moltes opcions, no deixa de ser un vehicle d'intervenció integral multi-tasca, amb braç articulat (d'origen KLAAS), i que molt segur que es una opció molt important per a cossos de Bombers de petita i mitjana dimensió i també com a una molt bona alternativa pels cossos de Bombers de fàbriques i empreses.

Imatge: MAGIRUS - http://www.magirusgroup.com/de/en/serving-heroes/2015-interschutz/exhibition-vehicles/


 



MAGIRUS té a la seva plana web http://www.magirusgroup.com/de/en/serving-heroes/2015-interschutz/, la informació exhaustiva de tot el que va presentar a la fira.

El  que podeu trobar més a vall, es un petit resum del que vaig veure, i les imatges son, a part de les extretes de la pròpia MAGIRUS, pròpies i em disculpareu per la quantitat de visitants que hi surten, però creieu-me, era quasi impossible prendre imatges sense visitants, tal era la gernació que hi havia contínuament.





Vista de l'estand MAGIRUS des de la Torre HERMES En primer pla a baix al centre, l'escala M 68L. A la dreta i en primer terme la L32 SA -nB de Munic, desprès una M42L-AS i al marge la M34L-H i al final la M55L, ja rotulada per la Xina. 



ESCALA M 68L 2 




Imatge : J. Thorns 



Catàleg oficial MAGIRUS 

 




Muntada sobre un xassís IVECO TRAKKER 450 de 4 eixos i 12,95 metres de llargada, la nova escala de 7 trams incorpora una nova cistella RE 300 amb capacitat per fins a 3 persones i 300 quilos de pes, amb una velocitat de pujada de 1,6 metres /segon.

La gama de gran alçada de MAGIRUS també inclou les de 55, 60 i 64 metres. 


ESCALA M55L 





 




ESCALA M32L - AS nB , ARA, LA QUARTA GENERACIÓ

Desprès de lliurar al 1980, 12 unitats als Bombers de Munic en la seva primera generació, al 1996 es lliuren les primeres unitats de la segona generació als Bombers de Stuttgart, al 2003 es presenta la tercera generació amb xassís Eurocargo, ara li ha tocat novament al Cos de Bombers de Munic rebre la quarta generació d'aquests tipus de escales, amb 15 unitats, presentades justament a la INTERSCHUTZ 2015. 

 Muntada sobre un xassís IVECO FF160E32 clase 16 tones,amb una alçada de rescat de 30,5 metres i de treball de 34 metres, incorpora a l'escala de 4 trams i la part d'escala basculant, la cistella RC 300 amb capacitat de fins a 3 persones.




Catàleg oficial Magirus






Bombers de Munic davant una de les noves 15 unitats

 



ESCALA M32L - AS SOBRE XASSÍS MB ECONIC

 
Curiosament, a l'estand de la MERCEDES BENZ, s'hi exposava un altre M32L - AS però sobre xassís ECONIC. Sols recordar que els models ECONIC venen originalment amb suspensió neumàtica integral regulable, transmissió automàtica ALLISON de 6 relacions i opcions de motors amb combustible Diesel o de GLP. Aquí teniu les imatges.  



A simple vista, una de les diferències amb les de Munic es que aquesta no te els dos eixos direccionals, i molt probablement les unitats per Munic tenen especificacions totalment a mida.



ESCALA M34L-H - HEAVY DUTY

Possiblement pensant en obrir nous mercats,i per a tots aquells Cossos de Bombers que estan sota les normes NFPA americanes,  MAGIRUS ha presentat l'escala-bomba M34L-Heavy Duty., muntada sobre un xassís IVECO STRALIS AD260 S42, EURO 6, de 3 eixos (el tercer de darrera direccional) amb una potència de 309 kW (420 HP). Combina una escala de 34 metres, bomba incorporada i tanc d'aigua, així com escales addicionals de sostre ubicades a la infraestructura posterior, sota l'escala principal, recordant molt els "Tiller's" escales-remolc americans.  

Incorpora una nova cistella amb capacitat de suportar fins a 500 quilos, d'1,5 metres quadrats, que gira horitzontalment en 45º a cada costat i disposa de 4 punts d'accés i l'entrada frontal permet l'accés de cadires de rodes amb una plataforma retràctil, tot un conjunt de mesures extremes per garantir la mobilitat de pacients i bombers. 

També disposa d'un canó monitor amb caudal de fins a 4.000 litres minut, regulable des dels 1.000 litres minut. La unitat vista a Hannover incorporava un tanc de 2.000 litres, amb una bomba que subministra fins a 4.000 litres minut a 10 bars.  

Com a eina de transport i desplaçament, l'escala pot pujar a la seva part més elevada, fins a 1.000 quilos de càrrega, i a la part inferior, fins a 6.000 quilos.

La cabina de personal, es el nou disseny MAGIRUS TEAMCAB M-Pro, amb capacitat de 1+5 membres i fins a 4 ERA integrats als seients en ordre de marxa.

Altres detalls, com il·luminació LED a tot el vehicle, nou codi de colors i disseny, fan d'aquest model un referent a seguir en el futur.



Catàleg oficial Magirus


 







Ubicació de les escales auxiliars a l'interior de l'estructura al darrere.

Fins aquí els vehicles de rescat aeri que MAGIRUS va exposar a la INTERSCHUTZ 2015.










Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui