Passa al contingut principal

SCHLINGMANN - 135 ANYS D'HISTÒRIA ...I SEGUINT

Tot comença al 1880, quan a la petita localitat de Dissen a la Baixa Saxònia, en Heinrich Schlingmann construeix carros, carretes i carruatges.  No es fins el 1936 que construeixen el primer camió de bombers, sobre una plataforma Opel Blitz de 2 T , que lliuren al cos de bombers voluntaris de la pròpia localitat de Dissen.

Imatge oficial de la web de Schlingmann i del catàleg oficial 2015
Més tard, ja construeixen sobre plataformes Magirus, Borgward i Mercedes.


1952 - Imatge oficial de la web de Schlingmann i del catàleg oficial 2015


1956 - Imatge oficial de la web de Schlingmann i del catàleg oficial 2015

1965 - Imatge oficial de la web de Schlingmann i del catàleg oficial 2015


Al 1972 presenten a la INTERSCHUTZ a Frankfurt am Mainz, la gama sencera de vehicles.




1972

 LF-8 i TLF 8/18 (W)



 Catàlegs col·lecció Manel Biete





RW - 1 




INTERSCHUTZ 1980




INTERSCHUTZ 2015

Després de 135 anys, a la Interschutz del 2015, la SCHLINGMANN continua proveint als mercats bàsicament de Centre Europa, la seva producció, la qual continua sense incloure ni escales ni plataformes articulades, potser per alló que com que les fabriquen els altres i els venen tothom, deuen preferir dedicar-se al seu propi producte, fet a casa, que no sembla que els hagi anat malament del tot. Les bombes, sense poder-ho assegurar, sembla que son producció pròpia.

A continuació unes imatges pròpies preses a la fira de Hannover i els darrers catàlegs.

TLF - 2000 - ST - UNIMOG




TLF - 4000 - MAN - TGA





CATÀLEG GENERAL 2015




Catàleg col·lecció Manel Biete


VARUS 4 X 4 -  VARUS 4 X 4 MSP



Aquesta era la autèntica novetat a la INTERSCHUTZ presentada per SCHLINGMANN, amb un show a l'estil televisiu, amb làser, projecció, cortines i música espectacular. Per primer cop, a la sèrie li donen un nom, en aquest cas VARUS, un General Romà a les ordres de l'emperador August, que va perdre 3 legions al ser atacades per el líder Germànic Arminius a la batalla del Bosc de Teutoburg. 




                                           Catàleg col·lecció Manel Biete






Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui