Passa al contingut principal

BRANBRIDGE - CARROSSER ANGLÈS SOBRE XASSÍS LAND ROVER

Possiblement recollit a la nostra visita a la INTERSCHUTZ 1980 a Hannover, el següent catàleg del carrosser anglès BRANBRIDGE, especialitzat en vehicles d'extinció d'incendis, sobre xassís LAND ROVER, segurament es una edició especial per a la fira de referència.
 
El model que ens detalla el catàleg, el Mark 1, estava equipat amb una bomba GODIVA UFP Mark 6 B/1/T amb la bomba central muntada al darrera, i dos tancs amb 318/456 litres d'aigua, una particularitat es que un d'aquests tancs, per equilibrar en qualsevol circumstància el vehicle, estava muntat al frontal del vehicle, substituint al para-xocs.
 
El catàleg fa menció del model Mark 2, a  la pàgina del darrera, bàsicament igual que el Mark 1, però amb cabina doble per a fins a 6 persones, i el model Mark 3, que es podia demanar amb dipòsit per a pols i bomba "A" o la versió "B" sense bomba.
 


  


Catàleg de la col·lecció de Manel Biete
 
 
Aprofitant els 65 anys dels Land Rover, el Team BHP, ha penjat a Internet aquest interessant catàleg especial sobre el mateix vehicle, que podeu veure també junt amb altres meravelles de la Land Rover en l'enllaç corresponent.
 
 
 
 
Imatge extreta de la pàgina http://www.carandclassic.co.uk/car/C584645 , un exercici de la Branbridge sens dubte original, sobre una plataforma VW furgoneta, amb tota la capacitat per anar a foc. Any 1975.
 
Imatge extreta del fòrum http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=33552 d'un altre vehicle de la Branbridge, aquest cop sense més detalls.
 
 
Segons sembla, la PILCHER-GREENE va seguir amb els dissenys dels models originals de la BRANBRIDGE fins el 1980. L'empresa es va liquidar al 1997.
 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui