Passa al contingut principal

100 JAHRE FEUERWEHR HAMBURG



Portada del llibret commemoratiu del Centenari dels Bombers de Hamburg


Al 1972, el Cos de Bombers Professionals de Hamburg, Berufsfeuerwehr Hamburg, va commemorar el seu Centenari, i va editar i distribuir un llibret específic amb 146 pàgines,  del qual vaig tenir la sort de rebre'n un exemplar que conservo a la meva col·lecció documental.
Com que no seria possible encabir tot el llibret, he intentat fer una selecció de les pàgines més interessants per tal de compartir-ho amb tots vosaltres.

Com a  informació addicional, he fet un altre selecció dels anuncis publicitaris que m'han semblat curiosos, i els he inclòs també a les entrades dels fabricants que hi ha al bloc, com a informació complementària dels anunciants. Metz, Bachert,   i també el fabricant de les sirenes Elektror son  els que veureu.




1872 - Imatges de la presentació a la premsa, de la  nova caserna Central a Schweinemarkt, amb el seu Director Kipping, a la imatge superior de l'esquerra, dret, segon des de l'esquerra.





1909 - Imatge superior esquerra, el primer "parc motoritzat" d'Hamburg, el nº II, amb 4 vehicles a motor de gasolina, incloent-hi una escala Magirus de 22 metres de tracció al darrera, un vehicle híbrid amb tecnologia System Lohner - Porsche , amb  motor elèctric integrat als cubs de les rodes davanteres.

1910 - Al centre de la pàgina de l'esquerra, foc a un magatzem al port d'Hamburg.

1913 - A la imatge gran, 14 de desembre, el comboi ferroviari dels Bombers de Hamburg, per anar a extingir l'incendi que s'havia produït al castell de Schwerin, a més de 100 Km d'Hamburg, amb 53 bombers, 1 bomba de gasolina i 3 de vapor. La resta d'imatges petites corresponen al castell i l'incendi a la nit. 


Escala METZ DL 30 + 2 - sobre xassís Mercedes LKO 325 - any 1955 - baixa al 1969.  imatge:BOS-FAHRZEUGE.INFO




1958 - Nova era als Bombers d'Hamburg, amb la introducció dels vehicles de cabina avançada per tots els extintors i les escales, i l'estandardització del 3 vehicles per tren d'auxili, 1 tanc (TLF) , 1 extintor (LF) i 1 escala (DL-30h). A la imatge un LF Mercedes Benz Pullmann, equipat per Bachert.




Escala Metz DL 30h - Imatge Manfred Gihl - http://www.hamburg.de/feuerwehr/2807462/fahrzeuggalerie/


TLF-16 Bachert - Imatge Manfred Gihl - http://www.hamburg.de/feuerwehr/2807462/fahrzeuggalerie/



Descripció en detall del tren d'auxili


Una  escale DL 30h ex-Hamburg, va estar a una de les fàbriques de Merck, a Darmstad.
imatge del llibre "Alte Feuerwehren 3"  - Udo Paulitz.



Auto grua GOTTWALD 45-21 - any 1970 - imatge: BOS-FAHRZEUGE.INFO


Auto grua LIEBHERR LTM 1050 - any 1987 - imatge: BOS-FAHRZEUGE.INFO





1979 - LLIBRET INFORMATIU BOMBERS HAMBURG





















1994 NOU CONCEPTE DE TREN D'AUXILI





HLF- 16 14 - FGL sobre xassís MB 1224 - any 1994  baixa 2011 

Aquest  HLF - 16 14 en acabat groc d'alta visibilitat (RAL 3016), es un exemplar únic, doncs les 6 unitats  restants  dels HLF 16 14 es van pintar en vermell  d'alta visibilitat (RAL 3024). Aquest va estar destinat a la Feuerwehrakademie Hamburg.

Al 2011 va ser lliurat per un projecte a Dar es Salaam (Tanzània) on sembla que va acabar els seus dies totalment destrossat.





ANUNCIANTS AL LLIBRET DEL CENTENARI D'HAMBURG







Algunes xifres dels Bombers d'Hamburg al 1972:

19 parcs de bombers permanents, 396 vehicles , l'incendi més llarg, 21 dies, en la història, el vaixell Kavo Krossos al Port d'Hamburg. 38 anys, l'edat mitjana dels bombers d'Hamburg. 150kilòmetres de mànegues, 1625 bombers professionals, 1932 bombers voluntaris, 147.363 serveis al 1971, 34.296 hidrants en xarxa, Els vehicles dels Bombers d'Hamburg varen recorre al 1971 un total de 3.242.000 kilòmetres


COS DE BOMBERS D'HAMBURG - DADES ACTUALS


Actualment el Cos professional de Bombers d'Hamburg te 2400 efectius, per a una població de 1.751.000 habitants, en un àrea de 755 km2. Disposen de 22 parcs (2 d'ells marítims) per foc i 32 parcs per a serveis d'ambulàncies i rescats. En quant a parc mòbil disposen de 608 vehicles, entre ells 232 per extinció de focs i 23 escales/braços articulats, així com 137 ambulàncies de diversos tipus. Al 2013 s'hi han atès 11.400 incendis i 21.400 assistències tècniques i 221.000 serveis d'ambulàncies . El pressupost dels Bombers d'Hamburg al 2013 va ser de 174.471.000,00 €



 Parc nº 11 - (FuRW 11) el mès antic dels 17, en servei des de 1909





VEHICLES ACTUALS AL COS DE BOMBERS PROFESSIONALS




Recomano una visita a la plana web de BOS-FAHRZEUGE.INFO, on entrant la cerca Feuerwehrfahrzeuge Hamburg, es podran veure, un per un i amb tots els detalls, tots els vehicles del Cos de Bombers d'Hamburg. Aquí hi teniu unes mostres.



Mercedes Benz CITARO - Vehicle ambulància per a grans accidents GRTW

Unitat autònoma de turbina llançadora d'aigua i escuma fins a 60 metres. Motor DEUTZ

Escala DLK 23-12 Metz sobre xassís MB ATEGO any 2013 - 3 unitats


Escala DLK 23-12 IVECO-MAGIRUS  - any 2009 - 4 unitats




UNITAT PER A TRANSPORT DE PACIENTS BARIÀTRICS







Aquesta ambulància destinada al transport de pacients bariàtrics (de fins a 400 kgs.) ,  va ser lliurada per FAHRTEC SYSTEME http://fahrtec-systeme.de/de/fahrtec/#unternehmensphilosophie
al 2011, i com molts dels vehicles sanitaris als Bombers d'Hamburg, va pintada també en groc d'alta visibilitat RAL 1016.

PRIMER VEHICLE CENTRE DE COMANDAMENT SOBRE XASSÍS D'AUTOBÚS URBÁ TRANSFORMAT







Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui