Passa al contingut principal

FMC - CONSTRUCTOR AMERICÀ DEL GRUP QUÍMIC FOOD MACHINERY CORPORATION



Logo original de la FMC Corporation



La companyia FMC va ser fundada al 1883 per John Bean a Los Gatos, California, amb el nom inicial de Bean Spray Pump Company, i era i es actualment, una de les grans transnacionals químiques  orientada a 3 diferents tipus de mercats, agricultura, especialitats i indústria, El catàleg de productes bàsics d'aquesta companyia es realment aclaparador, i com no es l'objectiu del meu bloc informar de res que no sigui o tingui a veure amb els camions de bombers, ho deixaré aquí. Pels més curiosos, podeu consultar la web oficial:


Però també va fabricar des de 1960, vehicles de bombers, fins al 1990, any en el que  aquesta divisió va ser eliminada, per tant, en aquests 30 anys va subministrar al mercat un important nombre de vehicles.

En podeu veure un recull força interessant en aquest enllaç del Flicker:





UN VEHICLE FMC A BOMBERS DE BARCELONA

Molts el coneixereu, sobre tot si sou de Barcelona, va ser una revolució quan va arribar al Cos de Bombers de Barcelona, al 1948, doncs incorporava la tècnica creada per la FMC de l'extinció mitjançant l'atomització de l'aigua  a alta pressió, precedent del sistema CATS actual.

Matriculat com a B-78.207 i amb la calca Bt-7 va estar un munt d'anys donant servei, i estava com a punta de llança de la primera intervenció o primera sortida.

Gràcies a la investigació del nostre company i amic Javier Bocanegra, ha recuperat aquest document excepcional publicat a la revista MOTOR MUNDIAL, on es fa un recull de la demostració que l'importador del mateix vehicle "Macaya i Cia S.L." va fer el dia 2 d'abril del 1948 a Madrid amb la col·laboració dels Bomberos de Madrid.




Aquestes son imatges del mateix en trajecte a sinistre i tornant a la caserna del Central al carrer de  Provença  de Barcelona.


Imatges d'autor desconegut, de la col·lecció de Manel Biete




CATÀLEGS DÈCADA 80


CUSTOM PUMPER FIREFIGHTER

Una de les característiques de la majoria de fabricants de camions de bombers americans, es la opció de equipar diferents motors, i FMC no va ser una excepció, i veiem que oferien Detroit Diesel, Caterpillar o Cummins.

Però també hi havien opcions en la selecció dels eixos davanters i posteriors, entre Rockwell o Eaton. I en quant a les transmissions, Spicer, Allison i Fuller, eren les opcions. En quant a les bombes, la pròpia FMC oferia les seves i en opció, les conegudes HALE.










 FMC - LTI

 Per completar la línia de productes, la FMC va arribar a un acord OEM amb el fabricant de escales LTI, que posteriorment va formar part de la American LaFrance.

Sorprenentment, podeu veure tota la gamma de vehicles i autoescales al dia, en aquest enllaç:







ROUGHTNECK PUMPER




QUICK-ATTACK  PUMPER




TANKERS




MINI - PUMPER



Catàlegs de la col·lecció particular de Manel Biete


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui