Passa al contingut principal

JULIOL 1979 - CENTENARI BOMBERS DE MUNICH - BOMBERS DE VIENA


Al 1979 els Bombers de Munich celebraven el seu centenari. Amb aquest motiu hi van haver diversos esdeveniments. Un d'aquests va ser una desfilada pel centre de la ciutat, amb una representació important dels vehicles al llarg de la seva història. Les imatges parlen per sí mateixes.









En Peter Reynoss, el nostre Cicerone a Munich, en servei a una Ambulància de Munich, i autor de totes les imatges que he inserit amunt.


Al 1979, en Javier Bocanegra , en Joan Rosell , el que escriu aquest bloc i les nostres respectives parelles,  vàrem fer una gira que vam planificar abans, i que va incloure les visites als bombers de Munich, de Viena i de Ginebra. La visita a Munich, que vàrem fer de la mà d'en Peter Reinoss, bomber de Munich casat amb una espanyola, a qui podeu veure assegut a l'ambulància de la darrera imatge i al Magirus de la FSP a munt, va ser tota una experiència.


1 - VISITA AL PARC CENTRAL DELS BOMBERS PROFESSIONALS DE MUNICH


Arribats a la Blumen Strasse 34,  al Parc Central de Munich, posat en servei al 1904, en Peter Reinoss ens va mostrar tot l'edifici i tots els vehicles. 





Imatge de la "sala de vehicles" al 1914 

La caserna central a la Blumen Strasse - imatges facilitades per Salvador Balcells



Magirus LF-12  - "Modell Bayern" - 1927

Magirus LF-12  - "Modell Bayern" - 1927



Magirus LF-12  - "Modell Bayern" - 1927



Magirus LF-12  - "Modell Bayern" - 1927



Magirus LF-12  - "Modell Bayern" - 1927




Escala Magirus de 30 metres, primera en acer a Munich, any 1932



Magirus Deutz LF-16


Magirus Deutz LF-16





Magirus RW-ÖL - Tank Gerate




BMW -520 Cap de Parc

Magirus DL 18 H


Magirus DL-30 H

El mateix vehicle vist pel costat 


Volkswagen 181 (successor del DKW Munga) com a vehicle de ràdio transmissions


NAW - Suport Vital Avançat, en total 7 unitats estacionades a 7 Clíniques de Munich

Full que va ser distribuït per informar del desplegament de les 7 unitats 


Magirus Deutz RW-3 - Unitat estacionada a la Blumen Strasse

Magirus Deutz - Sand LKW vehicle amb caixa de sorra o sal


Magirus GLG LF-25 amb el color verd de la Feuerschutzpolizei, durant la II GM

Magirus TS 2.5a. Tanc amb bomba per aeroports, sobre xassís Henschel, del que en varen produir fins a 390 unitats durant el 1941.

23-08-1979 Bombers de Munich - Imatges de Manel Biete



Imatges de la Magirus facilitades per Wolfgang Rotter dels TS 2.5a


Tot seguit, ens varen posar a disposició una furgoneta del propi servei per traslladar-nos tots plegats, amb en Peter de conductor i amable Cicerone.

El nostre mitjà de transport per a tota la visita.


2 - VISITA AL PARC Nº 2 - SENDLING


Desprès,  ens vàrem traslladar al parc nº 2, el  del Sud, situat a Sendling, (us recomano seguir l'enllaç i clicar a les imatges oficials del parc) on també vàrem veure tot el parc i els vehicles. Al 1979, el Servei de Bombers disposava de 9 casernes, En aquest parc, hi tenen l'Escola de Bombers i una nau de dimensions extraordinàries, per fer els exercicis i pràctiques, on tenien dos vagons de tramvia i tot.  Evolucions amb la KW-16, el RW-3 i altres vehicles i un munt de bombers experimentant amb les eines i equips per estar al dia en l'ús de les mateixes, i la torre de pràctiques de 30 metres, on s'assecaven les mànegues.Al pati, immens, per cert, ens van deixar pujar de dos en dos a la cistella del prototip de la DLK 23/12 nB, i fer un puja/baixa a 30 metres d'alçada. Espectacular.

D'aquestes unitats prototips, la Magirus en va lliurar 2 als Bombers de Munich, amb motor Deutz de 192 HP, mentre que la sèrie definitiva de 12 unitats ja va incorporar motors de 256 HP. 

Les 2 unitats prototips, varen ser desprès traspassades una als Bombers de Dusseldorf i l'altra als Bombers de Netphen. 








Magirus Deutz DLK 23/12 nB

Magirus Deutz DL 30 H versió Allrad  (4 x 4) model únic amb aquestes característiques.




Imatge presa per Ulrich Döerchsel quan la varen lliurar a Munich


Aquesta magnífica escala i únic model d'aquest tipus amb tracció 4 x 4, va retornar a Munich comprada per un col·leccionista privat de l'àrea de Munich també, desprès de passar un munt d'anys a un desguàs i compra-venda de vehicles industrials a Vilafranca del Penedès, on va arribar des del Port de Palamós, on estava destinada a fer de grua. Una història ben rocambolesca doncs. Potser d'ara  a un temps, la podrem veure ja restaurada en algun Museu alemany de camions i estris de Bombers, qui sap....






Magirus Deutz habilitat com a Assistència Sanitària per a grans accidents (2 unitats en total)

Magirus Deutz per a transport divers
Magirus Deutz amb format NATO-KOFFER.


D'aquestes unitats en format NATO, la Direcció dels Bombers de Munich en va encarregar de 4 tipus diferents, una com a vehicle taller, un altre com a cuina, un tercer tipus com a vehicle pels equips respiratoris i un darrer per salvament aquàtic amb una llanxa pneumàtica. 



 Magirus Deutz ZB 6/24

Un dels diversos ZB 6/24 de Munic en una desfilada. Imatge de Thomas Dotzer via Bos-Fahrzeuge





Magirus KW-16  F 250 D 25 A "F Uranus A", estat actual, al Museu Alemany del Transport de Munic - Imatge de Wikimedia Commons. 


La mateixa KW-16 Magirus  - Imatge de Saskia Gerks del portal Bos-Fahrzeuge





Model a escala 1/87 de la grua KW-16  realitzat per Salvador Balcells


 Les següents imatges, algunes d'autor desconegut, i altres d'en Salvador Balcells, preses al 1984 en un viatge posterior fet per ell mateix a Munic, ens mostren una primera sortida al centre de Munic, les primeres en blanc i negre, en les quals podem veure el cotxe del Cap de Parc, un BMW clàssic model 501, i un Magirus LF-16 Allrad 4 x 4.



Un TLF-16 - T Magirus en trànsit



Imatge del 1984 presa per Salvador Balcells a la Blumen Strasse, 34, on podem veure que ja hi apareix la DL 30 nB en lloc de las antigues DL-30H, i els altres vehicles semblen els mateixos que al 1979, com per exemple el cotxe del Cap de Parc.


i el mateix RW-3 que va ser pintat ara en color vermell d'alta visibilitat



Revista que els Bombers de Munich editaven als anys 70 



 VISITA ALS BOMBERS DE VIENA


La visita als Bombers de Viena, va ser més "light", doncs no havien preparat la visita anunciada per escrit, i sols vàrem poder veure el parc del centre de la ciutat, (Sektion I, carrer Am Hof 7, 9 i 10,  amb no gaire vehicles, amb molta dificultat per prendre imatges decents. Això sí, van tenir la gentilesa de convidar-nos a tots a un petit àpat.


















Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui