Passa al contingut principal

CHUBB FIRE VEHICLES - PROTECTORS PER AEROPORTS


 
PATROLLER AIRFIELD CRASH TRUCK
 
De les característiques més destacades d'aquest ACT podem assenyalar:
 
  • Xassís SCAMELL Nubian 4 x 4, mida entre eixos 4,4 m. Posició central del conductor.
  • Motor General Motors Detroit Diesel Turbo 8V92T, amb 321 kW a 2100 rpm. Acceleració de 0 a 80 km/h inferior a 45 segons.
  • Transmissió automàtica de 5 relacions Allison, permanent a les 4 rodes.
  • Dotació per a 3 - 4 bombers.
  • Tanc amb 10.000 litres d'aigua i 1200 litres d'escumant.
  • Bomba GODIVA UFP Mk 14, amb capacitat de descàrrega dels 10.000 litres d'aigua en tant sols 2 minuts.
  • Monitor en sostre amb capacitat per expulsar fins a 41.000 litres/min d'aigua o 20.500 litres/min d'escuma expandida.
  • Pes en ordre de marxa: 27 tones. 
 
 

 



Catàlegs de la col·lecció particular de Manel Biete
 
 
Imatge de Phil Davison de Photo-forums.net
 
Imatge de Theo van der Weerden de photo-forums.net
 
 
PATHFINDER AIRFIELD CRASH TRUCK
 
 
Característiques més destacades del PATHFINDER CHUBB FIRE:
 
  • Xassís Reynolds & Boughton 6 x 6 Heavy Duty "Griffin" de 37 tones. Posició central del conductor.
  • Motor General Motors Detroit V16 diesel, amb 643 CV a 2100 rpm. Acceleració de 0 - 80 kmh en 39 segons.
  • Transmissió Allison 606 de 6 relacions, amb "Torqmatic" de gestió elèctrica.
  • Dotació per a 5 bombers incloent-hi el conductor.
  • Tanc amb 13.638 litres d'aigua i 1.636 litres d'escumant. 
  • Bomba Coventry Climax amb capacitat de 6.819 l/min.
  • Monitor al sostre que pot descarregar fins a 61.370 l/min d'aigua a 91 metres i fins a 28.640 l/min d'escumogen a 64 metres.
  • Pes en ordre de marxa, 37 tones.
 
 
 





Catàleg de la col·lecció particular de Manel Biete
 
Imatge de offroadvehicle.ru
 
Com en altres ocasions, l'empresa CHUBB FIRE VEHICLES no està actualment operativa, i la que està en ple rendiment es CHUBB UNITED TECHNOLOGIES (UTC) que ja no fabrica o munta vehicles.
 
Les empreses CHUBB, (AJAX CHUBB VAREL Holanda), CHUBB EDWARDS, CHUBB PARSI (Espanya), pertanyen al holding UNITED TECHNOLOGIES CORPORATION amb base a Farmington , CONNECTICUT als USA, entre altres més de 75 empreses arreu del món, formen part en un grup creat al 1818,  per Charles i Jeremiah Chubb, Robert Edwards i Walter Kidde.
 
Altres empreses conegudes en la fabricació de vehicles de bombers integrades a UTC actualment son la SILVANI ANTINCENDI italiana i la SICLI francesa.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui