Passa al contingut principal

LUNA - KRONENBURG - INDUSTRIAS JLP - ELS ARAGONESOS

Des de 1993, en que l'empresa SAVAL - KRONENBURG va ser venuda al Grup ROSENBAUER i es van tancar les instal·lacions a Osca, ja no s'han fabricat més vehicles amb aquesta marca a Espanya.
Va vendre més de 100 vehicles en total, sobre tot a AENA pels seus aeroports , amb un nivell de qualitat que, segons diuen, no tenia res a envejar als constructors mes apreciats fins aquells moments.


Catàleg general de LUNA - KRONENBURG - Col·lecció privada Manel Biete

Al catàleg anterior es poden veure imatges del model SK-05 (o 06, evolució del 5), que equipava un motor Pegaso, i un tanc de 5000 o 6000 litres més el corresponent escumogen, i dos models diferents de tancs pesants per utilització urbana, dels quals també LUNA en va produir una quantitat considerable.




Imatges obtingudes de Aday Gutiérrez al web de WWW.camionesclasicos.com

Aquest es un prototip fet als anys 80, del qual després la LUNA en va fer una seixantena en total. Equipava un motor Mercedes Benz de benzina, 5000 cc (el mateix que equipaven els turismes de la sèrie 450 SL), un tanc d'aigua de 1500 litres, 150 d'escuma i 250 kgs de pols.


Versió ja de producció exposat al SICUR a Madrid. Imatge de Manel Biete


A més a més, equipava un segon motor SEAT System Porsche (el de l'Ibiza) de benzina i 92 CV, que era necessari per fer anar la bomba, llençar aigua pel monitor i corre per les pistes a la vegada.

Transmissió automàtica, tot terreny, velocitat màxima sobre els 160 kms/h i 7 tones de pes, feien que aquesta bestiola mecànica tingués diversos accidents per bolcada.



Imatges obtingudes al web de WWW.camionesclasicos.com


Aquest es un MAC-11 fabricat íntegrament a Osca, si es de la darrera sèrie que es va fer al 1991, 2 anys abans que l'empresa es tanqués. El motor era un Detroit Diesel de més de 700 CV, venia dels EEUU, els eixos eren alemanys i altres parts venien de la SAVAL d'Holanda.  Amb una velocitat màxima sobre els 140 kms/h era un 6 x 6 de 32 tones, amb 11.000 litres d'aigua, i 1.500 litres d'escuma. Incorporava 2 monitors d'alt rendiment un al sostre fins a un caudal de 2500 litres/minut i un altre al front inferior de la cabina amb una distància de 85 metres.



B-307 Pegaso SAVAL-Kronenburg de Bombers de Barcelona


Pegaso 3046/50 BFP de SAVAL - KRONENBURG. Imatge de Manel Biete







Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui