divendres, 26 de setembre de 2014

LUNA - KRONENBURG - INDUSTRIAS JLP - ELS ARAGONESOS

Des de 1993, en que l'empresa SAVAL - KRONENBURG va ser venuda al Grup ROSENBAUER i es van tancar les instal·lacions a Osca, ja no s'han fabricat més vehicles amb aquesta marca a Espanya.
Va vendre més de 100 vehicles en total, sobre tot a AENA pels seus aeroports , amb un nivell de qualitat que, segons diuen, no tenia res a envejar als constructors mes apreciats fins aquells moments.


Catàleg general de LUNA - KRONENBURG - Col·lecció privada Manel Biete

Al catàleg anterior es poden veure imatges del model SK-05 (o 06, evolució del 5), que equipava un motor Pegaso, i un tanc de 5000 o 6000 litres més el corresponent escumogen, i dos models diferents de tancs pesants per utilització urbana, dels quals també LUNA en va produir una quantitat considerable.




Imatges obtingudes de Aday Gutiérrez al web de WWW.camionesclasicos.com

Aquest es un prototip fet als anys 80, del qual després la LUNA en va fer una seixantena en total. Equipava un motor Mercedes Benz de benzina, 5000 cc (el mateix que equipaven els turismes de la sèrie 450 SL), un tanc d'aigua de 1500 litres, 150 d'escuma i 250 kgs de pols.


Versió ja de producció exposat al SICUR a Madrid. Imatge de Manel Biete


A més a més, equipava un segon motor SEAT System Porsche (el de l'Ibiza) de benzina i 92 CV, que era necessari per fer anar la bomba, llençar aigua pel monitor i corre per les pistes a la vegada.

Transmissió automàtica, tot terreny, velocitat màxima sobre els 160 kms/h i 7 tones de pes, feien que aquesta bestiola mecànica tingués diversos accidents per bolcada.



Imatges obtingudes al web de WWW.camionesclasicos.com


Aquest es un MAC-11 fabricat íntegrament a Osca, si es de la darrera sèrie que es va fer al 1991, 2 anys abans que l'empresa es tanqués. El motor era un Detroit Diesel de més de 700 CV, venia dels EEUU, els eixos eren alemanys i altres parts venien de la SAVAL d'Holanda.  Amb una velocitat màxima sobre els 140 kms/h era un 6 x 6 de 32 tones, amb 11.000 litres d'aigua, i 1.500 litres d'escuma. Incorporava 2 monitors d'alt rendiment un al sostre fins a un caudal de 2500 litres/minut i un altre al front inferior de la cabina amb una distància de 85 metres.



B-307 Pegaso SAVAL-Kronenburg de Bombers de Barcelona


Pegaso 3046/50 BFP de SAVAL - KRONENBURG. Imatge de Manel Biete







2 comentaris: