Passa al contingut principal

E - ONE - L'INTRODUCTOR DE LES ESTRUCTURES EN ALUMINI EXTRUSIONAT ALS USA




La companyia Emergency One, E-ONE com es fan dir, es va fundar al 1974 a Ocala , Florida, amb l'objectiu de fer arribar al mercat la construcció dels seus vehicles en alumini extrusionat, material que fins llavors no s'havia utilitzat en aquest sector.
Fins aquell moment, tots els altres constructors de vehicles d'emergències ho feien amb acer.
La gran avantatge d'utilitzar l'alumini era per un costat, la lleugeresa del material, la durabilitat en el temps, i la facilitat en el manteniment o reparació en cas d'accident, donat que tota la construcció es modular. 
Tot i això, E-ONE ja va oferir el seu catàleg de vehicles construïts tant amb alumini com en acer inoxidable (grau de corrosió marí).

Primer vehicle fabricat al 1974 tot en alumini per E-ONE - Imatge oficial E-ONE
 
Portada del pòster mural a 2 cares E-ONE, dels primers que varen editar. Col·lecció particular de Manel Biete.
Com es pot observar, el braç es un Simon Snorkel S330. 


 

 
 


 
1999
 
 
 
 
 


Catàleg general d'E-ONE de 1999 - Col·lecció privada de Manel Biete







Catàleg general del 1999 editat per BRONTO SKYLIFT sobre xassís d'E-ONE - Col·lecció privada Manel Biete 

Amb aquest magnífic catàleg que BRONTO - SKYLIFT va editar sobre els vehicles fabricats per E-ONE amb els braços articulats del primer, es podien veure totes les prestacions dels vehicles i dels braços articulats. En aquells moments, en els quals Simon Snorkel ja havia desaparegut, la aposta de BRONTO pel mercat dels USA on encara hi havien constructors de braços articulats, va ser molt potent.

Actualment però, dels quasi 50 constructors de vehicles per a bombers que hi ha als USA, només dos  ofereixen braços articulats, essent la oferta de escales telescòpiques amb o sense plataforma totalment majoritària, i E-ONE torna a tenir els braços BRONTO com una opció a la seva plana web, doncs desprès que PIERCE representès a la BRONTO des de 2011, al 2014 E-ONE va a tornar a tenir l'exclusiva als USA i Canadà.


IMATGES OFICIALS DE E-ONE. ANY 2000 APROXIMADAMENT  -  COL·LECCIÓ PRIVADA DE MANEL BIETE











 

























I fins aquí, el que m'és possible afegir de la marca E-ONE, recomanant-vos acabar de veure la informació a la plana oficial d'E-ONE.



Recentment, he pogut confirmar l'existència d'una companyia escocesa amb exactament el mateix nom, però amb un logo totalment diferent. Data del 1989 i no sembla tenir res a veure amb la E-ONE d'aquesta entrada del "Camions de Bombers". 



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui