Passa al contingut principal

AMERICAN LaFRANCE - TOT EN UNA SOLA MARCA



Fins on es sap, la primera bomba contra incendis va arribar des d'Anglaterra fins a Boston al 1679.

Sembla que al 1743 un tal Thomas Lote va ser el primer que va construir una rèplica americana de la bomba anglesa, i es coneguda com a "Newsham".

D'ençà aquells llunyans dies fins el 1904, data en la qual es va designar com a "American LaFrance Fire Engine Company", va ser la unió de diferents companyies:

  • Button Fire Engine Works, Waterford, N.Y.                     1834
  • Silsby Mfg. Company, Seneca Falls, N.Y.                        1845
  • Ahrens Mfg. Company i altres                                       1851
  • Clapp & Jones, Hudson, New York                                 1862
  • LaFrance Fire Engine Co. Elmira, N.Y.                            1872
  • Rumsey & Company, Seneca Falls, N.Y.                         1840
  • Gleason And Bailey Engine Works, N.Y.                         1845
  • Chicago Fire Extinguisher Chicago, Ill.                           1866
  • Chas T. Holloway & Co. Baltimore, Md.                          1870 
  • Macomber Chemical  Fire Ext. Worcester, Mass.             1871
  • Thos. Manning, Jr. & Co. Cleveland, O.                          1886
  • Babcock Fire Extinguisher, Chicago, Ill                           1890
La nova empresa es va ubicar finalment a Elmira (New York). Per primera vegada als Estats Units, una sola companyia fabricava camions escala, bombes d'extinció per productes químics, bombes a vapor, furgons amb mànegues de tots tipus, extintors i tota classe d'accessoris per intervenir en l'extinció de focs.

Desprès de que al 1995, Freightliner, companyia del Grup Daimler, adquirís American LaFrance, al 2002 i al 2006 canviés de lloc on fabricava els seus vehicles, i al 2008 tingués unes deutes superiors a 200 milions de $, protegint-se amb el que aquí anomenem "concurs de creditors", al gener de 2014, el seu propietari, Patriarch Partners, n'ordena el seu tancament definitiu, després de 180 anys compromesa amb el món dels vehicles i els estris de bombers.
















ELS AMERICAN LAFRANCE DE BILBAO

Unitat nº 5 tanc bomba American LaFrance de Bilbao



Imatges preses per mi mateix en una visita al Parc de Bombers a Bilbao, d'un dels 2 American LaFrance que tenien a finals dels anys 70. Com es pot apreciar eren uns Series 900 Custom Pumper, i es realment estrany veure un camió de bombers americà al territori Europeu, i menys a Espanya. Desprès de la segona GM, principalment a Alemanya, les forces americanes al territori teutó, varen integrar dotzenes de vehicles de tot tipus, entre ells els de bombers, doncs les fàbriques alemanyes no tenien gaire recursos per subministrar nous materials.

Un d'aquests 2 vehicles va ser restaurat al 2008.




Imatge extreta de la web: bomberosbilbao.com














Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui