Passa al contingut principal

CAMIONS DE BOMBERS D'ARREU DEL MÓN

  

Benvinguts al meu bloc CAMIONS DE BOMBERS D'ARREU DEL MON, on trobareu tota la informació que, al llarg dels anys, i no son pocs, he pogut reunir gràcies a la col·laboració dels constructors i fabricants d'aquests vehicles, els cossos de bombers, els amics i coneguts propers i llunyans, i que sempre son especials i que ens agraden a molts i a moltes.


Vull agrair molt especialment les aportacions que els meus  amics, Salvador Balcells, Javier Bocanegra, Francesc Climent (Paquito) i Joan Rosell, fan regularment tant amb imatges pròpies com en coneixements, documents i catàlegs de fabricants, sense els quals, sovint, la meva informació seria ben minsa, i d'aquesta manera, aconseguim que el visitant d'aquest bloc, pugui assolir la màxima informació sobre el subjecte que li interessa. També vull agrair a en Joaquim Pol, fotògraf especialista en el món de les emergències, la seva immensa col·lecció d'imatges, de les quals he hagut de proveir-me  en alguna ocasió, doncs no podia obtenir imatges ni meves ni dels meus col·laboradors directes per fer el meu bloc. 


Finalment, en Jaume Bonet, bomber i sanitari del Cos de Bombers de la Generalitat de Catalunya, m'ha permès incloure en diversos dels apartats corresponents, imatges preses per ell mateix, tant de Catalunya com de diversos cossos de Bombers nord americans, que afegeixen més proximitat als catàlegs oficials dels constructors. 


Ja al 2016, i gràcies a les xarxes socials, un aficionat alemany en Uwe Gompf, em facilita quantitats importants de informació i imatges, i desprès, em passa el contacte d'un professional bomber d'Ulm, en Wolfgang Rotter, molt bones connexions amb la Magirus, em facilita moltes dades desconegudes per mi, dels esdeveniments de la Magirus al llarg de la seva història, sorprenent i sovint inversemblant, com tots els fets durant la Segona Gran Guerra i tot seguit, on fins i tot varen construir submarins unipersonals o capotes per vehicles. En Wolfgang  Retter es un dels 2 escriptors que han fet el llibre "MAGIRUS 150 ANYS d'HISTÒRIA", del que he extret informació certament valuosa i que intentaré resumir aquí. 


  
Aquest bloc, que no té cap finalitat comercial, no pretén ser un recull exhaustiu de tot allò que els fabricants han fet al llarg dels anys, per que aquesta tasca seria inabastable, només vol ser un lloc on es pugui passar una bona estona descobrint aquests vehicles que a molts ens han causat sempre el nostre interès, sense saber per què. Observareu que hi edito molta informació dels Bombers de l'Ajuntament de Barcelona. Es on he viscut molts anys i es d'on puc aportar molta informació, i crec que podrà ser interessant sobre tot per la gent que, no vivint a Barcelona, vulgui tenir més informació d'aquest Cos de Bombers. 

Ja al 2015, he descobert un altre bloc força interessant, fet per en Pere González, bomber jubilat de Barcelona, a qui he conegut recentment, que es un recull històric dels vehicles del Cos de Bombers de l'Ajuntament de Barcelona i que podeu veure aquí:


http://vehiclesbombersbarcelona.blogspot.com.es/

I per qui vulgui conèixer més en detall la història dels Bombers a Catalunya, podeu visitar:
  • http://historiesdebombers.blogspot.com.es/ d'en Marc Ferrer, Llicenciat en Historia,  bomber voluntari, professor a l'Escola de Bombers de la Generalitat de Catalunya, i on trobareu una extensíssima documentació dels Bombers de Catalunya. 

I pels que us agradin les miniatures a escala de vehicles d'emergències, us recomano aquest altra bloc:
  • http://vehiculosh0.blogspot.com.es/ d'en Francesc Climent, Paquito, Infermer del SEM 112 a Catalunya, Bomber Voluntari de la Generalitat de Catalunya, i un fabricant de vehicles en miniatura a l'alçada dels que aquí els han construït a mida real. 
Els que em seguiu regularment, us haureu fixat que des de l'octubre 2014 estic afegint imatges dels vehicles , però en la versió a escala, ja sigui a 1/87 o altres, fet que he considerat de gran interès per a tothom, donat la qualitat de les reproduccions fetes per els meus col·laboradors abans esmentats.


Espero que en gaudiu mirant-lo, tant com jo en gaudeixo fent-lo.

Comentaris

  1. Quina bona idea aquest blog, ¡¡¡ GENIAL !!!. Aquí un hi pot passar-hi hores disfrutant. Enhorabona.

    ResponElimina
  2. Gràcies Salvador!!. Espero no decebre a ningú i poder ampliar-lo mica en mica.

    ResponElimina
  3. M'agrada "l'invent".Caldría afegir fotografíes antigues de tots aquells que en tenim algunes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Carles!!! i per afegir-hi imatges antigues només me les heu d'enviar i les penjaré al bloc amb agraiment i citant sempre, com veieu, el nom del remitent. Sols afegir que cal citar l'autor de les imatges. Endevant!!!

      Elimina
  4. Felicitats Manel. Una gran idea i una gran feinada. Seré un seguidor fidel.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Unknow. Missatges de suport i de seguiment son mol d'agrair!!!

      Elimina
  5. Blog molt interessant pels novells en la matèria. Gràcies Manel!
    Genis

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui