Passa al contingut principal

BACHERT - FABRICANT DE CAMPANES D'ESGLÈSIA I DE CAMIONS DE BOMBERS



Al 1830, els germans Bachert varen fundar a la antiga ciutat de Kochendorf, avui Bad Friedrichshall, a Alemanya, la tercera més gran companyia per a la fabricació de camions de bombers, que acabaria en mans del conglomerat IVECO - MAGIRUS al 1987 produint els seus vehicles a la planta de Weisweil. Al 1989 la fàbrica va ser tancada i venuda, però la tecnologia va ser retinguda i actualment la Bachert, torna a estar activa sota la marca BACHERT - KIRCHGÄSSNER.

http://www.bachert-feuerwehrtechnik.de/index.php?lang=en&style=bachert

Però abans de que passés a mans del Grup IVECO, la planta de Weisweil va estar uns anys fabricant vehicles amb la marca GFT - (German Fire Trucks - o Geisselmann Feuerwehr Technik), i si aneu a l'entrada de GFT, ho podreu comprovar també.

Com deia mes a munt, BACHERT fabricava campanes de bronze per a esglésies, exportant aquestes arreu del mon, tant a Amèrica del nord i del sud, com a Àfrica (Etiòpia, Tanzània, Nigèria, etc. ) com al continent d'Àssia (Australia, Filipines, Nova Guinea, Indonèssia), a més a més de les que instal·lava a la pròpia Alemanya, a Hamburg, München, Frankfurt, etc. etc.

                      




FLF - VEHICLES ESPECÍFICS PER AEROPORTS
  
El que veurem aquí, principalment son els vehicles sobre xassís especials, com el construït sobre FAUN i SCAMMELL NUBIAN  6 x 6 següents:








Imatge cedida per Wolfgang Rotter

















SCH, TF, LF i TLF VEHICLES EXTINTORS  

Amb la denominació LF - 8 , (Lösch Fahrzeug - Vehicle extintor) segons les normes DIN, s'identifiquen els vehicles de bombers que sense incorporar tanc d'aigua (no sempre es així) estan equipats per una primera assistència tècnica. En qualsevol cas, disposen d'una motobomba per actuar contra el foc sempre i quan es disposi de fonts d'aigua externes.


LF-8










LF-16







El mateix vehicle, pro sobre xassís MAN pels Bombers de Nürenberg. Imatge cedida per Wolfgang Rotter





TLF-16





TLF-16 - Imatge cedida per Wolfgang Rotter




TLF-8/18








TRO - TLF (TROCKEN WASSER)









RW - SW - GW






LA - BRAÇ MONITOR D'AIGÜA



Versió avançada amb gran tanc d'aigua del LA Bachert. Imatge cedida per Wolfgang Rotter



ESCALES I VEHICLE DE MANTENIMENT DE CATENÀRIES FERROVIÀRIES




BACHERT I LES FORD TRANSIT


Aquest es el fulletó específic per els xassís FORD TRANSIT que BACHERT va fer, amb versions TSF (vehicle extintor amb motobomba), SW 2000 per transport de mànegues i GW per emergències diverses amb generador elèctric.  



CATÀLEG GENERAL BACHERT 1983 - VEHICLES AMB TANC









Imatge cedida per Wolfgang Rotter

Imatge cedida per Wolfgang Rotter




 





ANUNCIS DELS REPRESENTANTS DE BACHERT


Anunci publicat al llibret del Centenari del Cos de Bombers de Hamburg

     

L'agent de BACHERT a Suïssa va ser la societat SICLI. Anuncis publicats a la revista dels cossos de Bombers suïssos als anys 1979 i 1980



Tots els catàlegs de la col·lecció privada de Manel Biete

Comentaris

  1. No sabia que Bachert se la havia quedat IVECO-MAGIRUS. Més aviat creia que havia sigut Rosenbauer

    ResponElimina
    Respostes
    1. Totes les fonts que he consultat així ho indiquen. Fins i tot em vaig sorprendre de que la marca Bachert actualment seguís activa.

      Elimina
  2. www.bachert-feuerwehrtechnik.de

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

FIMESA - EL PRODIGI ESPANYOL

Actualment desapareguda, FIMESA (Financiera Mecánico Eléctrica, S. A.) amb fàbrica a Madrid, va ser un dels grans fabricants de vehicles i equipaments contra incendis a l'estat espanyol. Pertanyia al conglomerat d'empreses financeres i constructores que va fer fallida GRUPO SOFICO i tot i que alguns diuen que encara continua a la mateixa adreça, el cert es que a ningú li han donat resposta. La història del GRUPO SOFICO propietària de FIMESA, sembla que s'acaba al 1974 amb una querella criminal per estafa d'un rendista de Barcelona que els va denunciar . Però passem al que ens interessa, la producció de vehicles de bombers sobre xassís principalment de Pegaso, però també en van utilitzar d'altres, com aquest que veiem a continuació. Autobomba pesant sobre Chrysler - Barreiros de 170 CV. Tanc de 4.500 l. i escuma. Bomba Guinard de bronze, 2000 l/m de caudal màxim a una pressió de 32 kg/cm2.  Excepcional unitat sobre xassís Pegaso 1060, amb doble

MAGIRUS - MARCANT CAMÍ

                          Si cap constructor es reconegut pel seu nom i apreciat arreu del mon, sense cap dubte aquest es l'alemany MAGIRUS. Des del 1864, any que Conrad Dietrich Magirus la va fundar, ha estat, fins no fa massa anys, la única empresa que ha construït els seus vehicles per als bombers integralment, es a dir, tant la part motriu com els motors i la part específica com les bombes d'incendi, i sobre  tot les escales, tot es   muntava a la seu de ULM al Bayern.  La DEUTZ original, establerta al barri Deutz de Colònia (Nordrhein Westfalen) amb el nom inicial de Nicolaus August Otto al 1864 essent la primera fàbrica mundial de motors,  va adquirir al 1 de gener de 1936, la CD Magirus AG, establerta a Ulm (Freistaat Bayern ). Un dels primers resultats d'aquell moviment propiciat per les autoritats del règim nazi, va ser la suspensió automàtica de la construcció de motors Magirus. http://www.koeln.de/ http://www.ulm.de/start.3080.htm Aquest

GYM - CONTRAINSA - GONZÁLEZ Y MARTÍN - HISTÒRIA DEL RACOR BARCELONA

Catàleg general 1988 - Col·lecció  particular Manel Biete L'empresa GYM - CONTRAINSA la va fundar l'enginyer Martín Ángel Martin Rodríguez al 1977 i va ser l'impulsor a l'estat, de la millora del racor de mànegues tipus Barcelona i la estandardització obligatòria a tot el territori espanyol, a cop de decret, a l'estil del sistema de govern espanyol.  Varen fabricar una quantitat important de vehicles de bombers arreu de l'estat i encara en feien desprès de que FIMESA o DCI desapareguessin.  Aquests son els vehicles que a la darrera pàgina dels seus catàlegs del 1977 i del 1988 mostraven, com si realment la producció de vehicles que fabricaven no tingués importància. Catàleg del 1977 on es poden apreciar diversos vehicles - Col·lecció particular Manel Biete I aquí el de 1988 - Col·lecció particular Manel Biete   Desconec si varen editar catàlegs més a l'alçada dels temps i també si a data d'avui